יום שלישי, 9 בינואר 2024

״רבותי ההיסטוריה חוזרת״


 

״רבותי ההיסטוריה חוזרת״


בשעה שניהלו ראש ממשלת בריטניה נוויל צ'מברלין וראש ממשלת צרפת אדואר דאלאדיה את המשא ומתן לצורך מניעת המלחמה, שהסתיים בהסכם הטראגי הידוע בעגה ההיסטורית ״הסכם מינכן״ שנחתם ב 30 בספטמבר 1938 ידע אדולף היטלר כי ההסכם הזה אינו כי אם הולכת שלל. 


מי שפעל למען סיפוח אוסטריה לרייך השלישי, במרץ 1938 – בניגוד מפורש להסכמי ורסאי וסן ז׳רמן – היו שליחי הרייך השלישי, המפלגה הנאצית באוסטריה בהנהגתו של זייס אינקווארט. האלימות שהייתה המבוא לאיינשלוס נוהלה על ידי אוסטרים , לא גרמנים שרק דרבנו מאחור. כל התפתחות ״המעשייה״ של חבל הסודאטים, כיבושה של צ'כוסלובקיה וכמובן הפלישה לפולין היו תכנית מפורטת. היה זה וינסטון צ'רצ'יל של אחר שנות המלחמה קבע שכל מי שביקש לדעת את התפתחות ההיסטוריה מראש, כל שהיה עליו לעשות היה לקרוא את ספרו של אדולף היטלר ״מלחמתי״. 


האומה הבריטית למדה בדרך הכואבת כי המונח ״peace in our time״ שהשתמש בו ניוול צ'מברליין בנופפו בהסכם השלום לאחר נחיתתו בלונדון ממשאו למינכן, הבין שמדובר היה בהונאת ענק תחת שרביטו של איש הביניים בניטו מוסוליני, הדוצ'ה של איטליה. 


לא לחינם לא ימצאו רחובות על שם או אנדרטאות לזכרו של נוויל צ'מברליין באנגליה. אדולף היטלר השתמש באחרים לצורך גיבוש האימפריה שלו טרם שנלחם ישירות במזרח ובמערב. 


מי שלמד היטב את השיטה הגרמנית היו הרוסים. בכל שנות המלחמה הקרה כפי שהגדיר את התקופה ג׳ורג׳ אורוול במאמר שהתפרסם ב 1945. החל משנת 1945 ועד 1991 כמעט בכל מקום בו התעמתה ארצות הברית עם ברית המועצות נשפך דם אמריקאי רב בעוד ברית המועצות משתמשת בשליחים. כך היה המצב ביוון, כך מלחמת קוריאה בא עשו צפון קוריאה וסין את מלאכתם של הרוסים כשפלשו לדרום ב 1950, פלישה שהתפתחה למלחמה שנמשכה שלוש שנים. כך היה בווייטנאם, כאשר צפון ווייטנאם והוייטקונג עשו מלאכתם של הרוסים, משבר הטילים בקובה ב 1962, התפתחותם של מפלגות קומוניסטיות שאיימו על המשטר הדמוקרטי במדינות מערב אירופה כמו איטליה וצרפת, ארגוני טרור שהתאמנו במחנות הפליטים של אש״ף בלבנון ומומנו על ידי ברית המועצות - כך הצבא האדום היפני, הבריגדות האדומות באיטליה, תנועת הטרור הבסקית בספרד, הIRA באירלנד ועוד. 


למעט בשני מקרים בהם הייתה רוסיה פעילה קרוב לבית וכשלה – אפגניסטאן ב1979, והמלחמה המשתוללת באוקראינה - רוסיה הייתה פעילה צבאית בהצלחה גם ״קרוב לבית״. גרמניה המזרחית 1953, הפלישה להונגריה 1956, והפלישה לצ׳כוסלובקיה בשנת 1968. 


מפלתה הפוליטית של רוסיה בפולין היא שהובילה בסופו של דבר לנפילת חומת ברלין (המהפכה שהובילה תנועת סולידריות בראשות לך ולאנסה, שלימים הפך לנשיא פולין).


העולם המערבי ככלל, העולם הערבי בצנעה, וישראל בראש גלי נלחמות בארגוני טרור המהווים שליחים. כל אותם ארגוני טרור, החמאס, החיזבאללה, הג׳יהאד האיסלמי והחוטים מיישמים ועושה דבריה של איראן העושה את דת האיסלאם קרדום לחפור בו. קשה מאוד לאנשים בקושי יודעים לקרוא ולכתוב להתמודד עם השקפת עולם דתית כפי שבא לידי ביטוי על ידי המולות באיראן. אבל לעולם המערבי אין סיכוי לנצח אם המלחמה תהא נגד עושי הדבר מטעם ולא נגד השולח. אמנם כן, ישראל מצליחה לעיתים לפגוע בראש עקרב זה או אחר שמקורו באיראן. אבל בכך לא סגי. היה זה שר החוץ של ארצות הברית, ג׳ון קרי, שנשאל לאחר החתימה על ההסכם הראשון שנחתם - תחת חסותו המפוקפקת - עם איראן לעניין אי הפצתו של הנשק הגרעיני לשאלתו של עיתונאי שהכעיסה את מזכיר המדינה. שכך ענה ״we are not idiots״ והאמת היא, you are. 


בדיוק כפי שנהגה גרמניה ערב מלחמת העולם השנייה, בדיוק כפי שפעלה ברית המועצות במהלך המלחמה הקרה – גם באירופה המערבית – האירנים שותלים תאים בערים החשובות באירופה [עשרות בלונדון, מאות בכל רחבי אנגליה, אוסטריה, שוודיה. צרפת בכלל נמצאת על צומת הדרכים המאיימת ביותר בהיסטוריה החדשה שלה. כפי קביעתו של ההיסטוריון הבריטי Paul Johnson במאמר שפרסם כבר לפני שנים בביטאון Spectator האנגלי – בשנת 2043, תהא צרפת המדינה הראשונה במערב אירופה עם רוב מוסלמי. היום, השם הנפוץ ביותר שמוענק לילדים בבלגיה הינו מוחמד]

.

רוב פעולות הטרור בשנים האחרונות באנגליה, צרפת, אוסטריה, ספרד, דנמרק, גרמניה הודו, אינדונזיה, פיליפינים, סרי לנקה, מקורו ״שיעי״. אצבע ארוכה של איראן. אי אפשר להילחם במקק או שניים ולפתור כך את הבעיה של המקקים. את מלחמת העולם הזו המתרגשת עלינו להילחם מול האויב היחידי שהבסתו הינה חניקת כל פעולות הטרור. כשנפלה ברית המועצות, נדמו פעולות הטרור של הבריגדות האדומות באיטליה [לא לפני שחטפו ורצחו ראש ממשלה לשעבר – אלדו מורו – בשנת 1978], של הבסקים ועוד.


על פי השבועון הכלכלי Forbs,   המורדים החות׳ים [אנצאר אללה] מחזיקים בהון אדיר של 2 מליארד דולר. החיזבאללה ב1.2 מיליארד דולר, בנוסף לאחזקות של ״חברת הבת״ שלו כתאאב חיזבאללה – הפועלת בעירק וסוריה. הטליבאן החזיק בהון של 2.5 מיליארד דולר, חמס מחזיק בהון של 500 מיליון דולר [מעבר להון האישי של מנהיגיו].


מספר המחבלים הקשורים לארגונים אלה עולה – בסך הכל – על מאה אלף, מבלי להתייחס לחברים בתאים באירופה ובארצות הברית.


אירן נוהגת כגרמניה, אירן נוהגת כברית המועצות, והמערב נוהג כמערב. ללא שינוי. המאבק המזויין בים האדום, בעזה, פעולות הטרור הן המבוא. אירן מבקשת פשוט להקים את האימפריה המוסלמית מחדש, בדיוק כפי שרצתה גרמניה הנאצית, בדיוק כפי שאיפתו דהיום של ולדימיר פוטין. המתחרה הגדול של אירן שלעת הזאת משתף איתה פעולה עד שיידרשו להכריע מי באמת מוביל את האומה האסלאמית, הינו רג׳פ טאיפ ארדואן, המבקש להחזיר את הדרה של האימפריה העותומנית, תחת הנהגתו כסולטן.


המערב יכול להכריע את אירן או להיכנע לה. בדרכו העכשווית, בניסיונותיו להציל את חמס [בניגוד לשאיפת הרבה מנהיגים ערביים] מוכיח המערב את שהוכיח בעבר. הוא אינו יכול להם לדיקטטורים. צ׳רצ׳ל ורוזוולט [ואחריו טרומן] לא יכלו לסטאלין [חלוקת אירופה לאחר מלחמת העולם השנייה] , הארי טרומן נכשל במאבקו בקים איל סונג [קוריאה] ג׳ונסון וניכסון לא יכולים היו להו צ׳י מין [וייטנאם],ארצות הברית על שלל מנהיגיה לא יכלו לפידל קאסטרו, ועוד.


במקום לאיים על איראן חותמים איתה על הסכמים, בדיוק כפי שחתמו עם היטלר. אז כשטוען שר החוץ של ארצות הברית ״אנחנו לא מטומטמים״ הוא מעיד שהוא מטומטם, אבל ממש מטומטם.


אנחנו במבוא למלחמת עולם שלישית. הבעיה היא שהדמוקרטיות אינן מבינות את זה.


 




-- 

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה