יום ראשון, 8 באוגוסט 2021

הטיפול, העיוות והמראה


בעולם המשפט מקובלת המימרה, צדק צריך לא רק להיעשות אלא גם להיראות.  ו״הצדק״ אינו נטע זר בעשייה של כל מדינה. אלא כל פעילות של כל גורם כלפי האחר, יש בו מהות ויש בו מסר.  כך למשל, כשאהוד ברח – סליחה, ברק – כראש ממשלה, הסיג את כוחות צ.ה.ל. מלבנון,  לא עזרו כל הבלי פיו. האויב הבין שצ.ה.ל. נסוג, מומחים במערב הבינו שצ.ה.ל. נסוג,  העם בישראל הבין שצ.ה.ל. נסוג וגם אם מר ברק האמין באמרותיו [ואני מסופק בכך] לא היה בכך על מנת לעזור.  חשובה לא רק העשייה אלא כיצד מקבל האחר את העשייה הלזו.  כי  הבנתו של האחר היא הקובעת את תגובתו

?ומה עניין זה  למאורעות היום

אין מה לעשות. יש מה שמבקש ראש הממשלה לעשות, ויש את הבנת הציבור את מעשיו. עתידו של ראש הממשלה תלוי יותר בהבנת הציבור מאשר בעשייה

אז בממשלה יושב ולו אדם אחד, שלו שנאה עיוורת  - כמעט אמרתי פתולוגית - כלפי הציבור החרדי, ובכל דרך  הוא ינסה להכות בם וללא רחמים. שהלא ״במריצה ולזבל״ – מי שאינו זוכר. וזו רק אחת מאמרות השפר של צאר האוצר. חלק מחבריו למפלגה דוהרים בעקבותיו. להבטיח את הפילוג, את השנאה.  ראש הממשלה, חובש כיפה, לא רק שהפקיד בידי מר ליברמן את משרד האוצר, אלא עושי דברו [שהלא מפלגת ישראל ביתנו הינה הדיקטטורה שבדמוקרטיה] האחד הינו יושב ראש ועדת הכספים ושלושה – ממלאי מקום יושב ראש הועדה [תופעה שיש בה יותר מאשר כרסום במעמדה של הכנסת ויכולתה לפקח על פעילות הממשלה, אבל כיון שמר בנימין נתניהו  לא עשה את זה, אז למען  השקט התעשייתי ...].  מר ליברמן הינו ראש הממשלה האמיתי, ומר בנט אינו יכול לו

והמסר  הינו שכל מה שניתן לעשות על מנת להציק לציבור החרדי יבורך.  כלי פלסטיק בו משתמש הציבור החרדי יותר מכל – להעלות מחירים. תמיכה כספית  למשפחות חרדיות באשר הבעל לומד – לקצץ. ומר בנט אינו אומר דבר

והנה הערב  פרסם מיכאל שמש – כתב מעולה לכל הדעות – מסמך סודי ועל פיו הסגר שהכל דשים בו ייושם – על פי החלטת ראש הממשלה – בחגי תשרי

כבר אומר.  אני יודע כי בתי כנסת רבים  יכבדו החלטת ממשלה כזו ככתבה וכלשונה.  ואם יוחלט על הסגר, הוא יקויים על ידי רבים

אבל מעניין. הנגיף כנראה  תיאם עם מישהו במשרדי הממשלה שהוא לא יתקוף עד לחגים. שאם לא כן, למה להמתין?  המגפה משתוללת עכשיו. אז למה לחכות עוד חודש ימים? כי חופי הים, התיאטראות, המסעדות,  הנופש בחו״ל דוחה פיקוח נפש? אבל חגי ישראל בו הציבור המנקר את עיניו של שר האוצר הולך לבתי כנסיות ובתי מדרשות, מבקש לשטוח שיח לפני בורא עולם בציבור לא דוחה?  בנלוזות  הלזו העדנו עת הפגינו נגד מר נתניהו בהפגנות בלפור המפורסמות. הדמוקרטיה הינה מקדש ואל לנו לפגום בה בעטיה של הקורונה.  בתי הכנסת או חתונות המוניות של החרדים  -  כן.

אני מבין בסגר בתקופת החגים יצמצם את הנזק הכספי. גם חודשי הקיץ הינם חודשי חופשה.  מיליונים יכולים לעבוד מהבית כפי שהדבר נהוג בכל העולם. לא זה לא פשוט. כל האתגר הינו מאיים. אבל אנשים רוצים גם לחיות פה כמה שאפשר חיים רגילים. ושנאתו של שר האוצר מובילה את הממשלה לשלול חיות כזו מציבור אדיר.

אני יודע. רבים יסבלו מסגר בחגים וליבי יוצא אליהם.  ילדים בחופשה, משפחות המבקשות לחגוג יחדיו, אתרי בלויים, טיולים ברחבי הארץ, אבל – כן  - גם בתי הכנסת.

אז למה לא להתחיל את הסגר מחר?  מדוע כאשר מבקשת הממשלה להחליט כי במקומות סגורים יש צורך במסכה או תו ירוק, ההחלטה אינה מיושמת מייד אלא לאחר שבוע?  אם ההחלטה חשובה ויש בה על מנת להציל חיי אדם היא אמורה להיות מיושמת על אתר.

טול לדוגמא אירוע בטחוני.  מחבלים פרצו את הגדר.  האם תחשוב הממשלה  כי תקיפת המחבלים תחכה שבוע? יש הבדל אם המחבל הינו בשר ודם או אם הוא נגיף?

דחיית הסגר לחודש ימים יש בה מסר כפול.  א   יש כנראה הסדר עם הנגיף או שחסרה יכולת משילות.   ב. שר האוצר שוב מנצח את החרדים.

אני יודע שיש מחלוקות קשות בין מפלגת העבודה ומרץ מחד ובין המפלגות הדתיות והחרדיות מאידך. אני לא חושב שהשר הורוביץ שונה חרדים.  אני חושב שהגברת מיכאלי יודעת כפי שהיה בעברה של המפלגה בראשה היא עומדת, לרבות בימי רבין ופרס, לגשר בין הציבור החרדי והחילוני.  אביו של ראש הממשלה החליפי [היה באמת אדם משכיל שלא כמו בנו המתיימר להיות כזה] העריץ את אריה דרעי והשתתף בשמחות אצל חבר הכנסת אייכלר].  יש רק אדם אחד בממשלה ומפלגה אחת, שציבור בוחריה בטוח לה, המפלגת את העם פילוג אמיתי [ואשר בעבר היה אף הוא קרוב לחבר הכנסת דרעי].

ראש הממשלה צריך לאזור אומץ פוליטי לפטר את מר ליברמן ולחבור לחרדים.  יציבות הממשלה תעלה עשרות מונים.  הוא יודע ואני יודע שזה אפשרי

המסר ש״אחד העם״ מקבל – בצדק או שלא בצדק, הנו מסר של דרסנות כלפי הציבור החרדי, אי איכפתיות כלפי המסורת. אני יודע ומכיר אדם אחד בממשלה שהנו עצוב, שהיה רוצה לראות את הדברים  אחרת. משום כבודו או כבודה, לא אחשוף את זהותו או זהותה.

לא אכחש, אני רוצה בהצלחתו של ראש הממשלה. אבל ״לא זו הדרך״. ממש לא

ואף על פי כן, באם הדרג המקצועי יחליט בפני הממשלה על סגר, נישמע לו ״[נ]עשה אמת מפני שהיא אמת וסוף הטובה לבוא״. לא נשאל למה הם לא ואנחנו כן.  לא נשקול שיקולים פוליטיים. ״פיקוח נפש דוחה שבת״. תפילה הינה חשובה מאוד. המתפללים חשובים יותר.

חודש אלול טוב לכולנו






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה