יום שני, 4 בדצמבר 2017

האזרחים מהדרגה השנייה

האזרחים מהדרגה השנייה

רבים מהאנשים החשובים – כן, אפילו במעוננו – מבכים את מר גורלם של "האזרחים מהדרגה השנייה". לא, איני מתכוון לערביי ישראל, אני מדבר על חוסר השוויון המוחלט ביכולתם של הפלסטינים לעבוד בישראל. כמובן שחברי הכנסת העקביים זועקים מרה על כך שבשל נוהגה של ישראל אין הפלסטיני יכול לחיות, אלא – אולי כחוטב עצים ושואב מים.

מפני שכאשר מדובר בישראל, אז היחס לפלסטינים הוא ממש לא בסדר. אנחנו משפילים אותם ואנחנו מצירים את חייהם.

אולי משהו יפנה את תשומת ליבי לביקורת שהטיחו אותם חברי כנסת ערביים כלפי מדינה אחרת למשל ועל יחסה של זו לפלסטינים? אל תחפשו כי לא תמצאו. כי כשערבי הורג ערבי זה לא חשוב לחברי הכנסת הערביים, קל וחומר באם מדינה ערבית מתייחסת לפלסטינים הרבה יותר גרוע מאשר מדינת ישראל.

לא לא איני מדבר על מדינת פרימיטיביות כמו סוריה למשל. ו –כן, הגם שהנשיא בשאר אל-אסד הנו רופא עיניים שלמד בלונדון והוזעק לשלטון לאחר שאחיו נהרג בתאונת דרכים, הנו עדיין איש מערות בחשיבתו. ולו הסיבה שהוא לא ייתן לפלסטיניםיושבי מחנות הפליטים בסוריה לעקור ממקומם.


באשר אל-אסד

 
אבל הפלסטינים חיים בלבנון מאז שנת 1948. ולמעלה משישים ושתיים שנה לא היו רשאים הפלסטינים תושבי מחנות הפליטים בלבנון לעבוד בעבודה מסודרת אלא רק בעבודות ניידות. רק השבוע תקנן הפרלמנט הלבנוני את החוק המאפשר לפלסטיני לעבוד בכל עבודה שירצו. ששים ושתיים שנה הושפלו אחיהם של חברי הכנסת הערביים בלבנון ולא היה פוצה פה ומצפצף. הם עדיין מושפלים בסוריה, אבל חברי הכנסת הערביים השייכים כזכור לאומה הפלסטינית הגאה שכחו אותם. 

טלו למשל את אבירת החופש. חברת הכנסת חנין זועבי שמייצגת כזכור מפלגה ששמה ברית לאומית דמוקרטית. מילים כדרבנות. כערביה פלסטינית במדינת ישראל, היא למדה באוניברסיטת חיפה ואף באוניברסיטה העברית, היא חברת כנסת, וכמובן אין לה מילה טובה להגיד על המדינה. היא השתתפה והייתה עדה לאלימות כנגד חיילי צ.ה.ל. על הפלוטילה [לו הייתה נוהגת כך במהלך שוד הייתה היום יושבת בכלא].אבל חרפתם שלאחיה בעזה חשובה הייתה לה. ומדוע לא נלחמה על זכותם של אחיה בלבנון לעבוד בכבוד? מדוע אין היא מתעמתת עם הנשיא אסד על זכויות אחיה ואחיותיה בסוריה?


אני מבין מדוע אחמד טיבי אינו עושה כן. הוא אינו יכול לירוק לבור מנו הוא שתה בעבר. אבל הגברת זועבי?


זלי יפה,
ירושלים



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה