יום שישי, 5 במאי 2017

מבחנה של מנהיגות - 17 באוקטובר 2004

מבחנה של מנהיגות

אין שני מלכים מושלים בכתר אחד. אשר על  כן לשבט או לחסד משמש ח"כ אפי איתם כמנהיג המפד"ל. כיצד נמדדת זו המנהיגות?

אין ספק כי מר איתם הנו מנהיג שאין מונהגיו צועדים בעקבותיו. כבר הזכרנו בעבר מעל דפים אלה כי הצליחה המפד"ל להציג למדע מדעי המדינה תופעה שאין לה אח ורע בשום תרבות שלטונית. מפלגה אחת – ואשר לא התפרקה [לעת הזאת] – ואשר חציה שומר אמונים לממשלה ומהווה חלק מהקואליציה, בעוד חלקה האחר משייך עצמו לאופוזיציה.

ראש המפלגה שהאשים את חבר מפלגתו הבכיר המשמש כשר כי זייף חתימות, טענה שהופרכה עת אשר אותם שחתימותיהן זויפו הודו כי החתימות הנן מקוריות, אך אין  פוצה פה ומצפצף. אותו יושב ראש המאיים בפילוגה של מפלגה. והלא אין לך כישלונו של מנהיג גדול יותר – למעט מפלתו – מאשר כישלונו להנהיג. ומפלגה מפולגת הנה סמלה של כישלון זה.

לתומי חשבתי שזו המפלגה הנה מפלגה מסודרת, עם מוסדות, תהליך קבלת החלטות. כל אלה לא חברו לו למנהיג המפלגה? האם לא מצא לנכון לשוב ולכנס את אלה המוסדות על מנת שהמוסד הנבחר של המפלגה יגדיר את מדיניותה? את אשר אמורים נציגי המפלגה בכנסת לעשות ואת שלא לעשות?

על מה ולמה אמור "האדם ברחוב" לחשבו כי תהליך קבלת החלטותיה של המפלגה נקבע בעימות בין היושב ראש לבין שר הרווחה? האם מבין כבוד היושב ראש כי מנהיגותו מבריחה את חברי המפלגה? האם הוא צופה את עתידה?


איני בטוח.

אפי איתם

זלי יפה. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה