יום חמישי, 19 באוקטובר 2017

כלכלה ויום ראשון – 18 בנובמבר 2001 – עיתון הצפה

כלכלה ויום ראשון

המדינה כמרקחה. יחסי החוץ של ישראל עומדים על בלימה. האנטישמיות חוגגת אף אצל "הנאורים" בעמי ערב  לעתים מהאפלים בפובליציסטים כפי שתעיד אבו דאבי, שהטלוויזיה במעונה אינה כי אם "רשות היחיד".

ואף במעוננו הצלחנו להגיע לשפלה של מדרגה מחשבתית. כמובן שאותו "פרופסור להיסטוריה" בהגדירו את הדתיים והחרדים "פרימיטיביים" [וזו העדינה שבמחמאות שהוא העניק להם] לא ההין לומר ולו רבד של מילה רעה על המאמינים באסלאם או בנצרות, אבל להיות "אנטישמי" מתוצרת עצמית, אין לך הילה גדולה הימנה.  ושוחרי הסובלנות כשולמית אלוני ויוסי שריד, כנראה עסוקים מדי מכדי לפצות פה ולצפצף. תחי הכנות האינטלקטואלית. אני מבטיח לקורא כי לו היה פרופסור הרסגור כותב את מאמרו בבטאונה של אוניברסיטת אוקספורד או הארווארד, הוא היה נמנה שם כ"מרצה לשעבר". אבל חופש הביטוי במעוננו מעיד "הכל מותרים לך".

המשבר הכלכלי אף הוא קשה הגם שאוירת המשבר אינה מורגשת. הנה כי כן התל"ג הנו שלילי לראשונה מאז שנות החמישים - וזה אך בקושי הצליחו מנהיגי המשק להגיע להסכמה מזערית, כאשר ברקע השביתות במגזרי המשק השונים.

עודי זוכר את הערתו של יושב ראש ועדת הכספים של הכנסת כי הוא נציגו של ציבור מוגדר ועליו לדאוג לאותו הציבור, כאילו לשם כך הפקידו בידיו את החשובה בוועדות הכנסת.

עדיין איני יכול לרדת לעומק הגיונה של האבטלה הגואה מחד ומספר העובדים הזרים המועסקים פה מאידך.

כמדומני שניתן ומהר לערוך מהפכה מחשבתית שיהא בה אלמנט כלכלי מחד וזריקה נפשית מעודדת מאידך.

בואו נתחיל מזה שאנו אמורים להיות מדינה מערבית. נחזור לעבוד מחצית היום ביום שישי ונשבות אף ביום ראשון. העולם המערבי כולו שובת ביום ראשון, וסוף השבוע הארוך ירגיע את הלחץ על היחיד. שעות העבודה החסרות יושלמו בשתי דרכים הארכת שעות העבודה היומית, והכנסת עובדים נוספים למערכת.

ישראל הפכה חלק מהכפר הקטן הקרוי "עולם" והעובדה ששובתים במעוננו ביום שישי, בעוד העולם עובד, אינה סבירה.

הגיע הזמן שנשקיע פחות במאבק לחיים ויותר באיכות החיים. בימי ראשון ישדרו כל תחנות הטלוויזיה תכניות מיוחדות לטובת המשפחה. הרשויות המקומיות ומשרדי הממשלה השונים ייזמו תכניות מיוחדות לטובת המשפחה. התרבות, ותרבות החיים יקבלו יום המוקדש להם. קצב החיים המסחרר יואט קמעה, והאזרח יוכל לנשום.

זאת ועוד. משרד פתוח עולה כסף. מאות אלפי עובדי השירותים ועובדי משרדי הממשלה נדרשים לחשמל ומים,  שיחות טלפון בתפקדי ושלא בתפקיד, תחזוקה ואחזקה. כל אלה ייחסכו ביום ראשון.



 זלי יפה. 






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה