יום רביעי, 18 באוקטובר 2017

הצלה

ערב טוב.

כבוד רבם של ישראל, הרב הראשי לישראל, הרב ישראל מאיר לאו שליט"א,
Your excellencies members of the diplomatic corps,  גבירותיי ורבותי,

לא באתי להרחיב במילים, באשר שמעה של המוזיקה תחת שרביטו של אלי, עדיפה היא עשרת מונים על אשר יש  לי לאמור. 

אך הכול בלא כלום אי אפשר ואי אפשי.

מעת לעת באים אנו ומצטופפים זה בחברתו של זה לטובת מטרה כל שהיא. כל מטרה וקדושתה שלה. כל מטרה ותרומתה שלה לחברה והתפתחותה.

אנו חבים בשלמי תודה. לדורון גלעזר שארגן את זה הערב והתכניות הבאות אחריו בשבוע הקרוב.

הערב, אנו בחברתם של הטובים בחבורה. החזנים חיים אדלר, איצ'י מאיר הלפגוט, ישראל ראנד וישראל יוסף שטארק. המפוארת מכולן, פארו של עם, השגרירה החשובה ביותר של ישראל בעולם כולו, התזמורת הפילהרמונית הישראלית. על כל אלה אח יקר ואהוב, אותו מנצח שכתב וערך ועיבד, אלי. 
בל נשכח להכיר שלמי תודה.

לאיש מיוחד המנצח על כל מערכתה של "הצלה" הרב דוד גרינוולד, שכולנו מכירים אותו כ"דוקי".

הגברת דברה אשכנזי, עו"ד שלמה נס, מר אברהם פלוג, פרופסור יוחנן שטסמן, ו - ואיך לא - לז'קלין שעשתה ימים כלילות והעמידה את כולנו בשלשות לכבודו של זה הערב.

וכל אלה לטובת מטרה קדושה וקשה. "הצלה".

זרועה השנייה של מגן דוד אדום. עשרים וארבע שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, שלוש מאות ששים וחמישה  יום בשנה, ניצבים מתנדבי "הצלה" להעמיד את המטים ליפול, להחיות את אלה שמלאך המוות מאיים עליהם, להשיב חיוך ובטחון לאם הדוהרת בעקבות בנה בן השלוש שנפגע קשות באירוע החבלני בעירה.

בצנעה, בשקט, ללא יחסי צבור, מצויים אנשי "הצלה" בכל מקום. בכל פינה. אדם כי ייפול בשל התקף לב בביתו,  תאונת דרכים ובה פצועים, נפגעי פעולות טרור, רבים וטובים מהם חייבים את חייהם ל"הצלה" שותפתה האמיצה של מגן דוד אדום.

נכון הוא כי "מרובים צרכי עמך". אנחנו היושבים כאן אצל זה האולם באנו לשמוע מוזיקה קדושה.  ועתה, בשאר הרוח,  תולדתה של אותה מנגינה, יעצמו עיניכם והיזכרו נא בתמונות הקשות,  במראה אותו הילד שנשלף מאותו אוטובוס בוער בדרכו חזרה מתפילת מערבי על יד הכותל,  או אותם שתי בנות שנפגעו קשה כאשר אותו נהג צעיר אך שיכור כלוט עלה על המדרכה ופגע בם לעיני אימם שהתמוטטה על אתר. ואלה התמונות חוזרות על עצמם והופכות דבר שבשגרה. צא ולמד כמה מאתנו נחשפים בעיתון הבקר  לתמונה מזוויעה המעידה על תאונת דרכים  וממהרים  להפוך את דפו של העיתון?

"הצלה" נדרה שלא ליתן לשגרה לשלוט. "הצלה" נשבעה כי חייו של היחיד תמיד יהיו מיוחדים, "הצלה" קבלה על עצמה לעמוד בחוד החנית של כל משבר, כל תאונה, כל פגוע, לנסות ולהציל חיי אדם.

הערב אנו אומרים להם תודה. בשמנו, בשם אותם שנפגעו אך לא יכלו להביע את רחשי הלב, בשם העם בישראל.  דע עקה שאין די באמירת "תודה"  ולא די בשמיעתה של מוזיקה.

הביטו אחורה וזכרו, התפללו קדימה שלא ניזקק להם. אבל אם חלילה יידרש מאן דהו מישראל להצלתה של "הצלה" שתמיד יהיה מי שיבוא, על אותו הקטנוע המיוחד, באמבולנס הלבן אדום צהוב. על כולנו יחד ועל כל אחד מאיתנו לחוד לקיים "כל ישראל ערביו זה לזה". להבטיח כי תמיד יהא מי שיבוא.

לא, אז אל תבואו במקום המתנדבים. פה היום, על מקומותיכם תמצאו גלויות חברות בוועד הנאמנים של "הצלה".  מלאו אותם והביאו אל שליחי הצלה המפוזרים באולם מיד לאחר הקונצרט.

ברוך השם התברכתם. עזרו מברכתכם לזה הארגון שכל כולו אינו אלא הצלת חיי אדם, תינוקות של בית רבם, נשים, גברים, זקנים. מלאו אתם את ידה של "הצלה" להיות שליח מטעמכם  לקיים "כל המציל נפש אחת". עשו זאת עם אותו כרטיס אשראי, עם אותה פיסת נייר מלבנית הקרויה בפי עמך ישראל "המחאה", ועשו זאת עם חיוך בלב. "הצלה" תאמר לכם תודה, אלה שנפגעו יאמרו לכם תודה, אנחנו נאמר לכם תודה. ואני בטוח שאתם תגידו לעצמכם תודה. וכך נאמר אנו כולנו ל"הצלה" תודה. 






זלי יפה. 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה