יום חמישי, 19 באוקטובר 2017

סוכות ירושלים

סוכות ירושלים

סוכה הנה סמל לארעיות. הנה חלון הראווה לבית הזמני. אומנם כן סוכה, נקבעה ארעיותה לשבעה ימים, דע עקא שרבים הפכו את ירושלים ל"סוכה". רוכשים הם את היפות שבדירות העיר אך ישיבתם בה ארעית. באים הם לאלו הדירות לחג חג זה או מועד אחר. האורות ינצנצו מאלה דירות היוקרה בימי חג ומועד. ראש וראשון להם – חג הסוכות.

יש שיביטו על זו התופעה בשלילה, אמור יאמרו, כי בשל היות אלו הדירות ריקות רוב השנה, לכאורה יש בכך על מנת לפגוע בפרנסתם של נותני שרותי היומיום. בעל המכולת השכונתי, הסנדלר או בעל המכבסה, נהגי המוניות ועוד.

ואני מציע שנביט על זו התופעה בברכה. ירושלים מתפתחת. בניית דירות היוקרה מזרימה מטבע זר למדינה בהיקפים לא מבוטלים ואלה בעלי הדירות משלמים ארנונה בהיקפים המתאימים לדירות יוקרה. יתר על כן, צא ולמד, כל עיר בעולם מבקשת כי זרים ירכשו בטבורה נכסי דלא ניידי. רכישה כגון זו הנה הבעת אימון ביציבות הכלכלית והפוליטית של המדינה [גם אם – כאשר מדובר בדירות יוקרה - השיקול העסקי אינו שיקול של ממש אצל הרוכש]. הנכס מקשר בין הרוכש ובין המדינה ולעתים קרובות מאוד אחריתו של קשר כגון זה הנה השקעה נוספת, עסקית, רחבה הרבה יותר במדינה או במגזר עסקי כל שהוא בה. על אלה יש להוסיף כי כדרכו של עולם, אלו רוכשי הדירות תורמים לקהילה בדרך זו או אחרת כאות של הזדהות. כך יימצאו רובם המוחלט של רוכשי דירות היוקרה בירושלים תורמים למבחרם של צרכי ציבור. בתי חולים, מוסדות דת, חינוך ותרבות, לנצרכים, אם ישירות או בעקיפין. 

עוד לא נמצאה תופעה שהיא כולה טוב ללא מחיר. אזי המחיר שמשלמת העיר בשל היותה של דירה "סוכה" קטן הוא בשל תרומתה של אותה סוכה הן לירושלים עצמה כפרט והן למדינת ישראל ככלל. על אלה יש להוסיף כי ירושלים מפותחת הנה תמריץ לא רק למשקיע אלא אף לתייר, וזה הלא כן ישתמש בנהג המונית ובמכולת.

ירושלים מפותחת אף אמורה לקרוץ להגירה אליה בעוד אשר לעת הזאת קיימת הגירה מאצל זו העיר. מכירתם של דירות היוקרה לישראלים ושאינם ישראלים, לאותם המזדהים עם העיר ועם המדינה הנה כלי מחזיק ברכה לפתוח העיר, ליצירת מקומות עבודה, להעשרת הקופה הציבורית, וזו הקופה הלא היא כלי המחזיק ברכה לעיר.


פרויקט יוקרה בירושלים


שנה טובה וגמר חתימה טובה,
זלי יפה, עו"ד.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה