יום שלישי, 18 באוקטובר 2016

פיוס ואחריתו

פיוס ואחריתו

מומחים למשא ומתן המתמקדים בגופים בעייתיים מעידים כי טרם יחל מאן דהוא במשא ומתן עם גוף בעייתי על המבקש את אותו משא ומתן ללמוד היטב על מטרות אותו הגוף. כשניהל ג'וזף סטאלין את המשא ומתן עם אדולף היטלר על "הסכם ההגנה" או הסכם חלוקתה של פולין, לא טרח להתייחס לפילוסופיית הגזע של היטלר שראתה בו בסטאלין "תת אדם" שצריך רק לנצלו. שלו התייחס לכך, היה כנראה פועל אחרת. ההמשך ידוע היה במבצע ברברוסה. דוגמא זו שזורה בכל ההיסטוריה עת באו לדון בהסכמי שלום שאחריתם הייתה תוקפנות צבאית, בשל העובדה שלא היה כל סכוי לברית ארוכת טווח עם הצד האחר.

 לאחרונה שוב יזמו חברי פרלמנט בבריטניה מהלך שמטרתו להפשיר את מערכת היחסים של אנגליה עם החיזבאללה, כמו גם אם החמאס בעזה. אותם חברי פרלמנט רואים בשני אלו הארגונים גופים פוליטיים חשובים שיש לנהל עימם משא ומתן באשר הם מייצגים את תומכיהם. הם גם מבקשים כי ממשלת בריטניה תתייחס יותר בפתיחות לאיראן. באנגליה קראו לכך פעם "פיוס". [ההסדר הבלתי אפשרי בין סטאלין והיטלר אינו שונה ממערכת היחסים בין "הכופר" הוגו צ'אבס – נשיא ונצוואלה בעל הדעות האטאיסטיות הקומוניסטיות לבין מחמוד אחמדינג'אד נשיא איראן, פונדמנטליסט מוסלאמי קיצוני – אצל שני ההסכמים, הדבר היחידי שהיה משותף לשני הצדדים היה שנאת האחר והרצון לפגוע בו].    

לדאבון הלב רבים חושבים כי העימות הישראלי – ערבי הוא מקור הסכנה, ומקורו של הטרור החדש המתרגש ובא על העולם. זו כמובן "הנחה" מאוד נוחה, אבל היא לא תוביל לשום מקום. הצאר הרוסי נהג להאשים את היהודים בתחלואי הכלכלה של רוסיה. האנטישמיות שפרחה ברוסיה לא הצילה את הכלכלה. אף בזמנים מודרניים יותר, כאשר כבו האורות בדמשק ארבע שעות מדי יום, כאשר כל סטודנט סורי שלמד בחו"ל קיבל 25 דולרים לחודש והכלכלה חישבה להישבר, הצליח הנשיא חפז אל אסאד לשמור על יוקרתו באשר הפנה את תשומת הלב של אזרחי ארצו מבעיות פנים ליהודי ממערב. הפלסטינאים רעבים וגרים בתנאי השפלה בעוד אשר מנהיגיהם חיים בתנאי מותרות  מדהימים. 

דא עקא שאל קאידה כמו גם החיזבאללה ו- כן- גם החמאס [שלאחרונה החל לחשוש מתאי על קאידה באזור עזה בשל העובדה שאלו התאים מאיימים על יכולת שלטונו] - רואים במערב "שטן" לא בעטיה של ישראל אלא באשר דרך החיים והחשיבה המערבית סותרים לחלוטין ואינם יכולים לדור בעולם אחד עם החשיבה הפונדמליסטית השיעית, שלא לדבר על גישת האיסלאם של הוואהבים השולטים שלטון דתי כמעט ללא מצרים בערב הסעודית. החשיבה השיעית מבקשת לראות שליטה איסלאמית מוחלטת בכל מקום שרק ניתן, כפי שאושר על ידי מוחמד מושין שצוטט בספרו החיזבאללה, פוליטיקה ודת, של הפרופסור אמאל סעאד גורהאייר מהאוניברסיטה האמריקאית בבירות.

והמערב ישלם מחיר כבד מפני שצרפת תמכה בתוכנית האטום של עירק [ואשר במקרה של הפיכה עלולה להפוך למדינה שיעית]. והמערב ישלם מחיר כבד מפני שהוא אינו מבין שמאורעות ה11 בספטמבר הינם בדרכם לאירופה. המערב ישלם מחיר כבד מפני שמנהיגי אירופה חושבים כי יכולים הם לרכוש "בטחון" בתמורה לתמיכה פוליטית, מדינית וכלכלית במנהיגים הרואים במדינתם כאחוזה פרטית [סעודיה, מדינות המפרץ, סוריה]. המערב ישלם מחיר כבד מפני שאין הוא מבין שמדינת ישראל הינה המדינה היחידה שבאמת נלחמת בטרור וכפי שכתב תומס פרידמן בניו יורק טיימס, אם לא יתנו לישראל לנצח יבוא הטרור במתכונתו החדשה לפריז ולונדון, לבון ולבריסל, המערב ישלם מחיר כבד עם גופים כחיזבאללה או אל קעידה כי הוא סותר את האמונה הדתית הפנדמנטליסטית כפי שמופיע בשלט ענק בשכנות לחנות היוקרה "הארודס" בלונדון "Islam is the future of England". המערב ישלם מחיר כבד כי אין הוא עושה דבר עם העובדה שהשם הנפוץ ביותר בבלגיה לתינוקות הנולדים שם לאחרונה הוא "מוחמד". הוא ישלם מחיר כבד כי אין הוא עושה דבר לקראת שנת 2043, שנה בה תיהפך צרפת למדינה עם רוב מוסלמי.




היה זה הסופר הצרפתי ז'ול וארן שתיאר בשנת 1873 בספרו De La Terre De La Lune  מסע מהארץ אל החלל. ניל ארמסטרונג, אדווין אלדרין ומייקל קולינס בהטיסם את אפולו 11 לירח ביולי 1969, הוכיחו שההוזה היה חוזה.

לפני כשלושים שנה כתבו שני ההיסטוריונים לארי קולינס [האמריקאי] ודומיניק לאפייר [הצרפתי] [שכתבו בין השאר את הספר "ירושלים, ירושלים"] את הספר הדמיוני היחיד אותו חיברו יחדיו. הספר הפרש החמישי  The Fifth Horseman מתאר כיצד הצליחו טרוריסטים מטעם לוב להחדיר פצצת אטום לניו יורק. לאחר החדרת הפצצה, הגישה לוב אולטימאטום לוושינגטון כי והיה וישראל לא תפנה את "השטחים הכבושים" ניו- יורק תעלם מעל האדמה. הספר מתאר את תהליכי קבלת ההחלטות בבירות השונות. ההוזים הללו הפכו כמעט לחוזים עת למדנו על הניסיון להחדיר "פצצה מלוכלכת" לוושינגטון. ומה היה קורה אם המחבלים שהשתלטו על המטוסים שהופנו למגדלי התאומים ביום 9/11 היו מצליחים אף להחדיר חומר רדיו אקטיוי לאלו המטוסים?

אם המערב לא יתעורר הוא יאחר. עת לפייס ועת להתעשת. פיוס גוף ואשר מטרתו האמיתית הינה להשמיד את האחר לא הצליח בעבר, מפני שהוא סתר את העקרונות הבסיסיים ביותר של המשטר הנאצי. הוא לא יצליח בעתיד עם גופים כחיזבאללה או אל קעידה כי הוא סותר את האמונה הדתית הפנדמנטליסטית.

פעם ספרם של קולינס ולאפייר הייתה הזיה. אם העולם לא יתעורר הספר יהפוך לחזון. ולא רק בארצות הברית.



זלי יפה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה