יום שבת, 22 באפריל 2017

דיקטטורה דמוקרטית - 14 במרץ 2005

דיקטטורה דמוקרטית

A bad case makes a bad law הנו עקרון שההיסטוריה מעידה עליו חדשות לבקרים. אחד היישומים המפורסמים ביותר בהיסטוריה של המאה העשרים הייתה תופעת "סנטור מקארתי" ואשר אימת הקומוניזם הביאה אותו להפוך את ארצות הבית ל"דיקטטורה דמוקרטית".

בצומת בו מצויה מדינת ישראל, נראה שאנו צועדים במשעולי אותו סנטור. סילופים "מטעם" הטחת האשמות מאצל החלונות הגבוהים שאינם כי אם עלילת דם, וכל זאת על מנת "להעביר בשלום" את מבצע ההתנקות.

ראש הממשלה אמר בישיבת ממשלה שנערכה ביום 13 פברואר, 2005, כי קריאה נגד ההתנתקות מגבירה את ה"הסתה", ו"הסתה" כידוע הנה עברה פלילית. עוד למדנו על מעצרי מנע [בקריית גת, מקום בו ביקר שר הביטחון] או חקירתו של אחיה של שרת החינוך על ביטויי ההתנגדות שלו. שרת המשפטים הביאה לממשלה הצעה להקים מחלקה נגד הסתה במשרדה.

האם גם התססה הפוכה מחייבת חקירת משטרה? האם עלילת דם הנה עברה פלילית? או כיון שהינה יוצאת מלשכה מאוד מיוחדת, היא מותרת?

הנה כי כן הודלפה ידיעה כי מפכ"ל המשטרה טען כי קיים פסק הלכה ועל פיו מותר להרוג חייל לא יהודי המבקש לעוסק בפנוי. המפכ"ל הכחיש שאמר את אלו הדברים ואני מאמין לו. אבל מאן דהו הדליף את הדברים "בשמו".   אין זו התססה? אם היה חייל דרוזי נהרג בשל ה"היתר" האם היו מאשימים מאן דהו אצל אותה לשכה כפי שהאשימו חברי כנסת מהימין בעידוד רצח ראש הממשלה רבין ז"ל? והצעידו רבנים אלו ואחרים לחדרי החקירות בשל אמרות שאמרו קודם לרצח? שהלא הם לא רצחו, רק עודדו, או "התסיסו". ולו יהא חייל דרוזי או בדואי  נמצא מוקף במתנחלים ויורה על מנת לפגוע כי שמע "מטעם" המפכ"ל" כי מותר להרוג חייל דרוזי, והלא "הקם להרגך השכם להרגו", היה אותו חייל מושם באזיקים? ומה על מי ש"ייעץ" לו על אותו פסק הלכה שלא היה ולא נברא?

ראש הממשלה מדבר על הביקורת כעל התססה ו - כן - הוא בוודאי מתמודד עם הסיכון המאוד נמוך של מלחמת אחים. הדלגיטימציה במתכונת שנבחרה, פרסום "פסק הלכה" מטורף וחסר שחר אינו "הסתה"? נכון, כאן מדובר בהתססה ודלגיטימציה של "המתנחלים", לא של ראש הממשלה. אזי היא מותרת?


אריאל שרון

יש לשמור על כבודו ושלומו של ראש הממשלה מכל משמר. ושל המתנחלים? איך אמר מר שרון שנים לפני שהיה ראש ממשלה? רוצים לשבור את רצון ההתנגדות של חלקים בעם על ידי הטחת אשמת רצח רבין על המחנה הלאומי". ורצח חייל דרוזי?

כיצד זה מערכת אכיפת החוק נאבקת בהתססה נגד ראש הממשלה, אך לא שמענו על פתיחת חקירה כנגד אותה "עלילת דם" [ - ממש כך- נגד רבנים?]

מה ההבדל בין אותם שהעלילו כי מותר להרוג ילד נוצרי בפסח על מנת לאכלו עם המצה, שם אצל רוסיה הצארית, ובין אותם שהעלילו כי מותר להרוג חייל דרוזי כי הוא אינו יהודי?

ואין אלו חלילה אמרות יחידות ואשר שמען לא הגיע לרחוב צאלאח א דין בירושלים. הנה כי כן כך, למשל, ח"כ אבשלום וילן: - "האויב הפנימי מסוכן יותר מערפאת או אסד... לסחוט את ההדק לאט, באחריות, בקור רוח ובשכל" –  ומר משה הנגבי אמיץ לב הנו. "מלחמת אזרחים לא תפחיד אותי". בעוד האלוף במילואים שלמה גזית, איש היסטוריה מובהק יודע להצביע על כך ש"החיילים הדתיים מזכירים לי את הנאצים"-  פרופ' זאב שטרנהל יעץ למחבלים להתמקד בהריגת מתנחלים וחיילים "רק" מעבר לקו הירוק.
"להוריד את הראש למסיתים" – דרש השר מתן וילנאי. לכל המסיתים, כבוד השר?

מערכת אכיפת החוק אמורה לאחוז בזה ואף מזה אל תנך ידך. לאמור, "הסתה הנה הסתה הנה הסתה". בין אם היא מכוונת כלפי ראש הממשלה ובין אם היא עלילת דם כנגד רבנים או עמידה על הדם של המתנחלים. ואוזלת ידם של רשויות אכיפת החוק כנגד אותו שהדליף והעליל אומרת דרשני.



זלי יפה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה