יום שני, 18 באפריל 2016

בולשביזם דתי – האומנם? 06 במרץ 2003

בולשביזם דתי – האומנם?

הגברת גיל הראבן [בולשביזם דתי – מעריב 6.3.03] קוראת תגר על מימון צרכי דת במדינת ישראל בעוד קיימים צרכים אחרים חשובים יותר. ועוד, כך היא "האם ראוי לכפות על אוכלי טרפות לפרנס את חיי הדת"? הגברת הראבן אף יודעת לספר כי "מצב כזה לא קיים באף קהילה יהודית בעולם". דע עקא שכל שכתבה וכל שאמרה אינו עומד במבחן הביקרות.

למעלה משלושים וחמישה אחוזים מאזרחי ישראל מבקשים שרותי דת. זו קבוצת אזרחים שאין לזלזל בה. ואם אשר על השלטון אינו שיתמוך בצרכיהם הדתיים מפני שכספי המיסים של אוכלי טרפות ראוי שילכו למקום אחר, אזי אולי כספי המיסים שאני משלם לא ילכו אלא רק למקום שמקובל עלי? ואלה שאינם הולכים להצגות שלא יממנו את משרד התרבות. ומדוע שכספי המיסים מעיירות הפיתוח יתמכו בקיבוצים? [הידעה הגברת הראבן כי הפטורים הראשונים ממס הכנסה במדינת ישראל הצעירה היו לקיבוצים?].

תפקידה של מדינה הינה לדאוג לצרכי האוכלוסיה על גווניה. האוכלוסיה מיוצגת על ידי חברי הכנסת, וכפי שאני לא רציתי שבתי הספר ילמדו את שיריו של משורר פלסטיני הקורא להשמדתי במקום את שיריו של האיבן עזרא, אך המשכתי לשלם מיסים הגם שאלה מימנו את משרד החינוך, [ואשר השקפת השר העומד בראשו לא נראתה לי] כך כספי המיסים של "אוכלי הטרפות" יממנו צרכי האוכלוסיה שאינה נראית לה.

גיל הראבן
נכון "מרובים צרכי עמך". אז לשלול מבית הכנסת ולתת לילדים חורגים זו הצעתה של הגברת הראבן. לא שמעתי ממנה שיש לשלול ממוזיאון זה או אחר, מבימת בידרו זו או אחרת ולהעביר לבתי חולים? יש שחושבים שהמקווה יותר חשוב אפילו ממכבי תל-אביב. אז מי שאינו סובל ספורט, שלא יממן?

העדר תמיכה דתית מטעם הממשל ברחבי העולם אף היא טענה שאינה נכונה. לא לחינם עוומדת המלכה בראש הכנסייה באנגליה, והממשלה תומכת בכנסיות בכסף. כל מוסד דתי באנגליה זוכה לתמיכה זו או אחרת מקרנות ממשל. ויכוח גדול קיים בארצות הברית לעניין לימודי דת בבתי ספר, אבל רבים הם מוסדות הדת הנתמכים על ידי המדינות השונות הגם שיש הרואים בכך "כפיה".

לא בבולשביזם דתי מדובר כאן אלא ב"תעמולה" חסרת יסוד המתאימה לבולשביזם מסוג אחר, וחבל.

זלי יפה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה