יום שני, 18 באפריל 2016

הרב הראשי הבא - פברואר 2003

הרב הראשי הבא

והגם שהעולם גועש, ובכותבי שורות אלו בפורים דפרזות, יש הרואים את המלחמה כבר בעת נעילת שערים דהיום. ואף על פי כן, תרשו לי לחזור לשגרה שאחריתה תשפיע על הצבור הדתי לא מעט.

היהדות הדתית בישראל עברה תקופה סוערת במיוחד. יחסי דתיים ושאינם דתיים ידעו מורדות יותר מאשר מעלות. ואולי, מותר לומר את האמת. הצלחתו המסחררת של טומי לפיד מקורה בליבוי היצר כנגד חובשי כיפות מסוג מסוים, יותר מאשר כל סיבה אחרת.

המפלגה הדתית לאומית שחזרה להיות המפלגה הדתית היחידה על יד שולחן הממשלה עושה זאת כשרבים הם המבקרים אותה – ושלא כהוגן. על זו המפלגה להוכיח כי לא את טובתה שלה היא מבקשת אלא אחר הממלכתיות תחפש. כל שתרחיב את שיקוליה, תדע להשיב אליה בוחרים רבים יותר שגלו לשדות זרים.

נסביר את הדברים. במהלך מלחמת המפרץ הקודמת – כבהווה – חברות תעופה ביטלו טיסות לישראל. נוסעי חברות אחרות "נאלצו" לטוס באל-על. הייתה זו הזדמנות עבור החברה הלאומית שלנו להוכיח כי אין היא שונה מהמובילות בתחום. היום, באשר רק למפד"ל היכולת האמיתית לפעול אצל מסדרונות השלטון, עליה להוכיח כי דאגתה לכל חובש כיפה טובה יותר מאותם שהתחרו בה ונגסו בה במפד"ל בעבר, ואשר לעת הזאת מצאו עצמם מחוץ לחדר הממשלה.

הרב הראשי לישראל שייבחר לעת הקרובה, יישב על כסאו הרם לתקופה של עד עשר שנים. הוא יאלץ להיות חוד החנית של הגשר בין ימין ושמאל, בין דתיים ושאינם דתיים, בין יהדות ישראל ויהדות הגולה.

לא מעטים הינם המועמדים ובחלקם הינם פארה של היהדות. הרב דוד גרוסמן עשה לחינוכו של הנער בישראל יותר מאשר כל שר חינוך. אך הוא פרש מהמרוץ על מנת להבטיח המשך קיומו של מפעל קדוש. הרב הראשי לרמת גן הינו תלמיד חכם מובהק המוערץ על ידי צאן מרעיתו. דע עקא שאין הרב ידוע במקומות אחרים. ועוד, לכבוד הרב דעות פוליטיות מגובשות. הווי אומר, הוא מזוהה פוליטית. רב המזוהה פוליטית עם גוש אמונים – עם כל החשיבות שבדבר – לא יכול למצוא שפה משותפת עם אנשי מימד, יתר על כן עם מיעוט חשוב מאזרחי ישראל הנוטים שמאלה. רב אינו יכול להיות מזוהה פוליטית.

לו הייתה הבחירה בידי הייתי בוחר ברב שלמה דייכובסקי. תלמיד חכם עם השקפת עולם ציונית, המקובל על דתיים ושאינם דתיים, חובשי כל הכיפות, אשר פסקי הדין שלו כחבר בבית הדין הרבני הגדול הינם מסד מפואר, אשר אנשי מדע, אקדמיה ועשייה מעריכים את היקף ידיעותיו, את אישיותו ואת פתיחותו לכל [צא ולמד כי נשיא בית המשפט העליון השופט אהרון ברק ביקש כי הרב יעבור מבית הדין הרבני הגדול לבית המפשט העליון, אך כבוד הרב סירב] הוא יכול לשמש כגשר בין כל חלקי העם. בחירתו שלו הינה בחירה ממלכתית.

הרב שלמה דיכובסקי

 אני יודע שרבים ממנהיגי המפד"ל מבקשים לראות ברב אריאל שליט"א שהינו " אחד משלנו" את הרב הראשי הבא. אני מבין לרוחם, וכרבים אחרים אני מעריץ את חוכמתו. אבל על המפד"ל להוכיח כי הינה ממלכתית ולא מפלגתית. רק בדרך זו תוכל היא לחזור ולהשיב לחיקה גולים לליכוד, לש"ס, אפילו לאגודת ישראל. תהא המפד"ל ממלכתית, ותשוב לגודלה הטבעי. בחירתו של הרב דייכובסקי הינה בחירה ממלכתית.

אבקש רק לציין כי מעולם לא פניתי לרב דייכובסקי לעניין זה המאמר ואין הוא יודע על קיומו.


זלי יפה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה