יום שלישי, 19 באפריל 2016

מחירה של דמוקרטיה - 15 באוקטובר 2003

מחירה של דמוקרטיה

"יפה שתיקה לחכמים" קבעו חכמינו, וחבל שאין אמרה זו מיושמת על ידנו. אין כוונתי למנסחי "אמנת ג'נבה" אלא למוחים נגדם ואשר בעצם מחאתם מאדירים את פרסומם.

אולי נחל בתזכורת. לפני מבחרם של שנים עמדה חברת הכנסת יעל דיין מעל דוכן הכנסת בבקשה להאדיר את האהבות החד מיניות, ובקשה להצביע על דוגמא לזו האהבה. חפשה ומצאה את אהבת דוד ליהונתן. היה זה חבר הכנסת חנן פורת שקם נזעק ממקומו לבקש את כבודם של שני אלה, ועורר סערה שהתפרסמה אצל כל כלי התקשורת. לו דמם אותו חבר כנסת נכבד, הייתה הערתה של חברת הכנסת דיין חולפת ללא התייחסות, דהרי לא כל דבר הבל מן הראוי שיזכה לתשומת לב. המחאה העניקה לגברת דיין את שבקשה.

צא ולמד מי הם אותם המובילים את מסמך ג'נבה. אולי חלק מהקוראים אינו יודע. אבל לאחרונה פרסם חבר הכנסת אברהם בורג, שכזכור היה יושב ראש הכנסת, מאמר בקורת חריף ביותר על מדינת ישראל. לא. חלילה לו מלפרסם את זה המאמר בישראל. הוא פרסם את מה שהוא חושב "קלונה" של המדינה במבחרם של עיתונים בחו"ל לרבות, המנצ'סטר גארדיין, וההרולד טריביון, מהמובילים בעיתונות האנגלית. לקיים מה שנאמר "להוציא דיבת הארץ רעה". בין השאר מבין הוא יושב ראש הנכסת לשעבר לאותם המתאבדים במרכזה של ישראל.

חברו ליוזמה הינו ד"ר יוסף ביילין. הינה בשנת 2001, לאחר שהכל הכירו כי אש"פ הינו ארגון טרור, כותב לו הד"ר הנכבד ספר מדריך ליונה פצועה. ד"ר ביילין כותב כי 25 שנה "חיפשנו שותף למשא ומתן עד שמצאנוהו באש"פ". ואשף למה? כי "יש לנו עניין בקיומו של שותף חזק..העומד בדיבורו" [דגש שלנו – ז.י] [כך!]. ארצות הברית אינה מאמינה לאש"פ. רבים באירופה חושבים שמדובר בארגון טרור. ביילין שאמור לדעת טוב יותרמכל אחד אחר מעיד על הארגון כי הוא עומד בדיבורו. אכן גם פטרונו הפוליטי שמלמל אתמול שבריר של תמיכה ביוזמת ג'נבה אמר לכבוד יום הולדתו כי "לא מעניין אותי מה אומרים אחרים" לערפאת מגיע פרס נובל לשלום.


אברהם בורג


חלמאים אלו זכו לתמיכה ממבחרם של הפונים לבג"צ כנגד שר הבטחון, בתביעה להעמידו לדין על הריגת חפים מפשע בעזה. אותם יפי נפש שבעבר נלחמו מלחמת חורמה כנגד הנסיון לפגוע בטהרתו של בית המשפט העליון בהיותו סמל הצדק, איימו במרומז [בסעיף האחרון לעתירה] כי והיה ובית המשפט לא יקבל את העתירה יפנו הם לבית הדין הבינלאומי לפושעי מלחמה בהאג. הראי לך הבעת אמון באותו סמל של הצדק.

לא, הללו לא נהגו בניגוד לחוק. זה מחירה של דמוקרטיה. אבל אל לנו להתווכח איתם. על הממסד להתעלם מהם. פגישתו של מר ביילין עם שר החוץ המצרי באה על רקע הסערה שעורר המסמך בישראל. הניחו לסהרורי הלזה לנפשו, הוא אינו ראוי להתייחסות. אם אנחנו לא נתייחס אליו אחרים ינהגו כמוהו. התייחסות וסערה מעידים על מר ביילין כי הוא גורם חשוב. בורג וביילין זקוקים לסערה כאוויר לנשמה. התעלמות ממסדית מהם תחנוק את עתידם הפוליטי.

כמובן שהן מר בורג והן מר ביילין – שוחרי הדמוקרטיה – מבקשים את יישומה רק כשמדובר באחרים. שלא היו דמוקרטיים ולא צבועים, לא היו נעזרים בויכוח בגורמי חוץ שאסור שתהא להם השפעה על הויכוח הפנימי בישראל. אנו בישראל נקבע את דרכנו. גם בורג וביילין. אבל לא אותם גורמים ארופאיים ואחרים, מפוקפקים ושאינם מפוקפקים הממנים את "מצעד האיוולת" של שני מזיקים אלה.

תנו לסערה לעבור. התעלמו ממנה ומפטרוניה.


זלי יפה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה