יום שלישי, 8 במרץ 2016

להבין את המטרה - 09 בינואר 2005

להבין את המטרה

המוסלמים הקיצונים מציבים להם למטרה את כיבוש המערב כולו. האם החמאס אינו הזרוע הארוכה שלהם המבקש ליישם את אותה תורת התפשטות גם במזרח התיכון?


כל מאבק, משפטי, צבאי, מדיני או כלכלי אינו יכול להצליח אם אין מבינים מהי מטרתו של הצד השני. אם נבין את המטרה נדע היכן להתפשר, איפה הסיכון, כיצד ליישם מדיניות זו או אחרת.

נכון שמנהיגינו לשעבר, שמעון פרס ויוסי ביילין, הצליחו לבלבל את עצמם ואותנו יותר מפעם אחת. כך שמעון פרס שהצדיק את מתן פרס נובל לערפאת, ראה בו לאחרונה "משוגע" ומומחה לדיבור דו משמעי. יוסי ביילין עורג לאיש אותו חיפשו עשרים וחמש שנה ואשר "ניתן לסמוך עליו". והם מבקשים את אוסלו ואת ג'נבה ע"י נוסחה זו ופשרה אחרת.

האם "האלמנט המסוכן" אצל הפלסטינים מחפש מדינה עצמאית? חירות? שלוות הגוף והנפש? והאם, אם תיסוג ישראל לקווי 1967 או אולי לקווי תוכנית החלוקה של 1947, ישכון פה השלום ותשרה פה האהבה פרי חלומו של שמעון פרס על "מזרח תיכון חדש"?

האמת היא שהעולם שרוי בחושך. כך, למשל, גם שר החוץ של ארצות הברית בספרו האחרון, וגם שר החוץ לשעבר של בריטניה בספרו האוטוביוגרפי, מצביעים על בעיית הטרור ומסכימים שישראל אינה צריכה לחיות תחת איום זה, אבל פתרון לא מצאתי בספרם של אלה לא לימין ולא לשמאל. הארכיבישוף לשעבר מקנטרברי ניסה אף הוא מזלו בכתיבת אוטוביוגרפיה והוא יודע לספר על המראות בבתי החולים הפלסטינים של הפצועים, ועל הוויכוח הקשה שניהל עם בנימים נתניהו. האם חשב הוד מעלתו ראש הכנסיה האנגלית על מטרתו של המאבק אותו מנהלי שולחי השאהידים? לא על פי הספר.


הארכיבישוף מקנטרברי

 נראה שלא שר החוץ של ארצות הברית, לא עמיתו לשעבר בבריטניה ובוודאי שלא איש הדת הבריטי הנכבד מכירים את העובדות. אלה נתפרסמו לאחרונה בבטאון בריטי אחר ה"ספקטטור".
תחת הכותרת "נצחון המזרח" מציג בפנינו אנטוני בראין האחראי על "שולחן אירופה" בעיתון הבריטי "טיימס" את המטרה של האסלאם בפשטות מצמררת: לכבוש את המערב. כך למשל באנגליה יותר אנשים הולכים למסגד מאשר לכנסיה. מעת לעת ייראו שלטים בשכונות מסויימות בלונדון המכריזים כי "האיסלם הינו העתיד של אנגליה".

בראיון לרשת הטלוויזיה "אל ג'זירה" אומר האימאם, ד"ר אל קאראדווי ממצרים, כי האיסלם יחזור לאירופה ללא צורך בצבא. הד"ר אל קאראדווי שדרש להתיר את דמם של יהודים חפים משפע בגלל היותם יהודים, הוגדר על ידי רשת C ככוכב-על של האומה הערבית. הוא מנהיגם הרוחני של "האחים המוסלמים", יושב בקטאר שהיא מדינה פרו מערבית כידוע ומכריז: "אני מאמין באמונה שלמה כי האסלם יכבוש את אירופה ואת ארצות הברית". הדברים קיבלו את אישורו של מנהל מרכז האיסלם בלונדון, ד"ר זאקי בטאווי, השייח עבדל אל רחמן אל סעודי, האימאם של המסגד הקדוש ביותר במכה הממונה על בית המלוכה, (אשר לכבוד ביקורו האחרון בלונדון שלח יורש העצר הבריטי את ברכתו) דורש "להשמיד" את היהודים ולהפיל את "הציוויליזיציה המערבית כי רק האיסלם יכולה לבנות ציוויליזציה הגיונית".

הפרופסור הסעודי, מאצר בין סולימאן, הסביר בתוכנית טלוויזיה באל מג'אד שהאיסלם צועד קדימה על פי תוכנית, והיא כבר הדת השניה בגודלה בארצות הברית. אבל מי שיבדוק ילמד כי זו הדת השניה בגודלה גם באירופה וגם באוסטרליה. באירופה חיים היום 15 מליון מוסלמים ובצרפת מתאסלמים 50,000 בני אדם מדי שנה ובשנת 2050 יהיו רוב אזרחי צרפת מוסלמים. בבלגיה, השם מוחמד הינו השם הנפוץ ביותר אצל הורים המבקשים לקרוא שמות לתינוקות שנולדו. אשר על כן מזהיר פרופסור ברנרד לואיס בספרו האחרון כי הג'יהאד לא ייפסק. יהיו "הפסקות אש" ארעיות אבל המלחמה תימשך.

ומה איתנו? האם החמאס אינו הזרוע הארוכה של האומה המוסלמית המבקשת ליישם את אותה תורת התפשטות גם במזרח התיכון? האם צודק ד"ר ביילין כי מטרת הפלסטינים הינה שלום בין מדינות ריבוניות? אולי אסור היה לנו להתייחס בביטול לקריאתו של ערפאת ל"ג'יהאד", כי הוא מומחה לדיבור כפול, ובעצם המטרה ארוכת הטווח היא לכבוש את אירופה, ארצות הברית, ובוודאי את ישראל.

אז אם המטרה של הפלסטינים השולחים את המתאבדים הינה מלחמתו של בין לאדן, ויישום הקולות הנשמעים בתחנות הטלוויזיה בארצות ערב או על מודעות ענק בלונדון, האם אוסלו פותרת את הבעיה? האם ג'נבה? או שמא המפלגה שהייתה אחראית למחדל מלחמת יום הכיפורים הביאה עלינו מחדל הרבה יותר חמור. כי כבעבר כן עתה, אין הם מבינים לא את האויב ולא את מטרתו.

זלי יפה.

  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה