יום חמישי, 10 במרץ 2016

ההרס מבפנים - 29 בדצמבר 2004

ההרס מבפנים
 הפגנות נגד הפנוי בעזה – ילדים כנשק


תרשו לי להתחיל עם מעשה שהיה. ועם כל זוועתו של מעשה – ויסלח לי הקורא – הוא חשוב על מנת ללמוד.

לפני כעשור שנים נכנסו שלושה בריונים לבית בעיר קטנה בארצות הברית. אותה עת שהו בבית אישה צעירה ובנה בן השלוש. שלושת הבריונים החליטו לאנוס את האם. האם, עודה תפוסה על ידי שני בריונים וטרם שהבריון השלישי שם מחסום לפיה, שאגה לעבר בנה, "הכנס לחדר שלך ואל תצא". פשוט כך. היא ידעה מה הולך לקרות, שלושה בריונים יאנסו אותה האחד אחרי השני, אבל כל חפצה של האם האמיצה הלזו היה שהבן לא יראה את המעשה. הבן היה חשוב לה יותר מגופה ובטחונה. כך דרכו של עולם.

איש אינו מטיל ספק בכאבם הבלתי נסבל של מתנחלי עזה וגוש קטיף. זו טרגדיה אישית ולאומית. החוקים שהממשלה מבקשת להעביר בעטיו של הפנוי – וכמעט בחטף - מזכירים לא במעט משטרים ואשר טוב להם שלא יוזכרו משיוזכרו. ייפי הנפש שכחו זה מכבר את חשיבותה של דמוקרטיה ולא שמענו כי מי מאנשי השמאל ימחה נגד האלמנטים הפליליים של הפינוי וההתנגדות לו. אבל יש מבין למתנחלים המחללים את קדושתו של הויכוח הרציני והכואב ביותר בתולדות הציונות.

פעמיים חיללו מיעוט מבין המתנחלים את זכר השואה. תחילתו של חילול, הטלאי הכתום ואחריתו, תמונת הרכבת המסיעה יהודים להשמדה בתקופת מלחמת העולם השנייה כשעליה מתנוססת ההסתה שהדבר לא ישוב. וכאן איני יכול אלא להסכים עם הגיגו של ראש אכ"א שאמר כי יש בכך משום "הכחשת השואה" כי אם זה מה שהיה בשואה – כך הוא – זה לא כל כך חמור כמו שהיא "מצטיירת" בספרי ההסטוריה.


ילדים בגוש קטיף עם טלאי כתום


אבל אמש הגיעו מפגיני התיישבות אחת לאותו מצב של אותה אישה המנויה ברישא לזה המאמר וכשלו כשלון כואב ומאוד מכעיס. הם הפגינו נגד פנויים. אחת תינוקה הצורח מפחד אחוז בידה כעומד ליפול, על ידי מפגין אחר עומד זאטוט בן שש היודע כי מגרשים אותו מהבית ואשר בכיו מעיד על חרדה והוא צועק על כך שמגרשים אותו מהבית. זה הינו מעשה שלא יסולח. הורה אמור להגן על ילדו מפני חשיפה לכל משבר. אותה אישה שנאנסה שמרה על ילדה מכל משמר על מנת שלא ייחשף לזוועה. הורים שנלקחו עם ילדם למחנות ההשמדה האפילו על ילדיהם, הרגיעו אותם וספרו להם שכולם נוסעים לטיול. אבל אותם הורים רעים, ואפילו רעים מאוד הורסים את נפש ילדיהם. כיצד יגדל אותו ילד לאחר טראומת הגירוש? זה מה שמסבירים לילד בן שש? הילד מבין את זה? לוקחים תינוקות בני חודשיים להפגנה? יושבים איתם על הרצפה ומתעמתים עם שוטרים? זו הפגנה? זה אומץ לב? זו התחבאות מאחרי הילד, אותו הורה שוטה שנותן לבנו לשלם את המחיר על התנהגותו.

גם לו יצליחו ההפגנות, גם אם המחאות תואלנה, גם אם תקום ממשלה אחרת בישראל, גם אם לא יפונה חלק עזה, ההרס לדור ההמשך של אותם הורים חסרי חשיבה כבר נעשה, הם כנראה, כבר לא יהיו אזרחים שלווים במדינה יהודית כל שהיא.

זלי יפה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה