יום חמישי, 5 במאי 2016

מדיניות עקבית? היכן? 30 ביולי 2001

מדיניות עקבית? היכן?

זה חודשים על גבי חודשים מתריעים אנשי מדע ואקדמיה, "המבקשים חיותם" אצל ה"שמאל" כמו גם אלה הנוטים ימינה, והחשוב מכל אנשי מקצוע כי ההרס שעושים הממונים "מטעם" אצל הר הבית לתופעות ארכיאולוגיות הינו מדהים וחסר תקדים. באופן שיטתי וברברי תוך הפגנה בוטה של פרימיטיביות מחשבתית עושים אשר על הווקף ואנשי שלומם, מהרשות כמו גם ערביי ישראל, "להשמיד ולאבד" כל תופעה ארכיאולוגית המצויה בהר. להשמיד זכר יהודי כמו גם נוצרי.

הינה התבשרנו לפני מספר חודשים על החלטת הממשל החדש בקאבול כי פסלי בודהה ואשר חשיבותם ההיסטורית אין ערוך להם, יושמדו ויהרסו. העולם כולו זעק. אמת כי לא עזרה לו לעולם זעקתו כנגד מדינה חשוכה כמו אפגניסטן אבל הזעזוע היה אמיתי וכן.

לא כן במעוננו. קיימת מחלוקת – כך שרת החינוך, הגברת לימור לבנת – בין גרסת המשטרה ובין גרסת אנשי הארכיאולוגיה. מתי עובד המסור? מה תפקידו של המסור? בבניה שטחית עסקינן או שמא בהרס וחורבן ההיסטוריה?


חפירות בהר הבית

 בתשעה באב התראיינה הגברת ליבנת ברדיו ותשובתה הדהימה אותי אם לדבר בלשון המעטה.

עתה לאחר חודשים של הרס "נגלה" לה לגברת ליבנת רעיון שמא יוזמנו אנשי תקשורת ארצה על מנת לחזות במו עיניהם את "אשר עולל לנו". והיה – כך היא – כי לא יינתן להם לאנשי התקשורת להכנס למתחם, יהא בכך על מנת להוכיח את צדקתנו.

ראשית, על מה ולמה לא יושם הרעיון עד היום? על מה ולמה נדרשה שרת החינוך לחודשים של המתנה בעוד אחרים גורמים להרס בלתי הפיך?

ועוד, האם צרה ידה של ממשלת ישראל מלהושיע? אין דרך אחרת להביא לידיעת העולם את חשכת ימי הביניים של המתיימרים להיות "מוסלמים"? רק להביא לפה מחר "ואם לא מחר אז מחרתיים" עיתונאי זה או אחר? אולי יסברו את אוזנינו מדוע שמאן דהו היודע מלאכתו לא ידאג לתעד את הנעשה היום ויפיץ את זה התיעוד בעולם? כיצד בדיוק נעשה הדבר באפגניסטן? זה לא מסובך, זה לא קשה, אלא שאין בישראל אחד המבין חשיבותה של הסברה, וחבל.

תשובתה של שרת החינוך הייתה – "יריה מהמותן" ללא חשיבה מוקדמת. הנושא רציני מדי, הכאב גדול מדי, הטרגדיה מדהימה מדי וזכאית לייחס אחר.

חודשים של הרס על ידי חשוכי אל, ואצלנו חשוך.

זלי יפה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה