יום ראשון, 5 ביוני 2016

מעצרו של הרב ליאור על שום מה?


מעצרו של הרב ליאור על שום מה?

הרב דב ליאור הנו מנהיג דתי. הוא יהודי מבוגר ותלמיד חכם. לא, איני שותף לדעותיו הפוליטיות, חלק מאמרותיו מרגיזות אף אותי, אבל זו מחירה של דמוקרטיה על פניו, כמנהיג, עליו לשמש דוגמא להולכים אחריו. לא, איני מבקש מהרב ליאור שינהג כמנהגו של סוקרטס ואשר סירב לעצת תלמידיו להבריחו מבית הסהר טרם תעגון האוניה בנמל אתונה, הגעה שבשרה את מועד הוצאתו להורג של אב פילוסוף זה, מפני שחשב כי גם עת אשר ייאמר כי המדינה שוגה, יש לכבד את החלטתה, ובכל מחיר. אבל כאשר מוזמן אדם לחקירה במשטרה, עליו להתייצב. תהא הדרישה שגויה ככל שתהא, מכעיסה ככל שתהא, אין אדם שהינו מעל לחוק. לו חשב כבוד הרב כי לא מן הדין היה להזמינו, יתכבד ויבקש סעדו אצל ד' אמות בית המשפט ואשר יימנע זימונו. זלזולו של כבוד הרב בשליחי החוק הינה מסוכנת, ואפילו מסוכנת מאוד ליציבותה של החברה והמדינה.

ואם שגה כבוד הרב באלה, שגגתה של המדינה, ה"איפה ואיפה" בה נוהג שלטון החוק, חמורה עשרת מונים ומגעת עד כדי מעילה באמון האזרח.

אנשי הפרקליטות והמשטרה הינם נאמניו של הוד מעלתו האזרח. הם מגינים על האזרח מפני האזרח, אבל הם נאמניו של האזרח לפעול מטעם השלטון כנגד אימת השלטון, על פי דין, ללא שיקול זר, ללא חשיבה של מידה שונה לאחד ולאחר. שתהא שפתו של השלטון שפה אחת. נאמנותו זהה כלפי כל.

מאות ואלפי מחקרים אקדמאים נכתבו שהנם מסמרי שיער, גם בארץ. כותביהם מעולם לא זומנו לחקירה.   יתר על כן, אלפי אמרות סטנה נגד קיבוץ אזרחי זה או אחר לא זכו להתייחסות. הינה כי כן אמר בעבר האלוף שלמה גזית כי "הכיפות הסרוגות הנן כמו צלב קרס על השרוול של החיילים הנאציים". מאן דהוא ביקש לעצור את אותו אלוף נמהר וחסר ידע? בראיון לעיתון הארץ [איך לא] אמר פעם ח"כ אבשלום ליון כי "צריך יהיה לשתק אותם [את המתנחלים] באמצעות ירי כדי לפגוע". חבר הכנסת הנכבד לא תושאל, לא נחקר, איש לא ביקש להסיר את חסינותו. מר דוד צוקר  [חבר הכנסת לשעבר] אמר לאחר הרצחה של הגברת עופרה מוזס כי "המתנחלים צריכים את דמה של עופרה מוזס, הם שותים אותו".  הערה המותרת על פי כללי הדמוקרטיה במדינת ישראל.


הרב דב ליאור

 ואולי נתייחס לאותו פרופסור נרצע זאב שטרנהל שאמרותיו כנגד המתנחלים יש בם הזמנה לרצח של ממש? "רק מי שיהיה מוכן לעלות על עופרה עם טנקים יוכל לבלום את הסחף הפשיסטי המאיים להטביע את הדמוקרטיה הישראלית" כך הפרופסור. זו כמובן הזמנה למלחמת אחים. אבל הפרופסור מהלך חופשי. במובאה מהעיתון ידיעות אחרונות נאמר כך מפיו של מפקד פלוגה בצה"ל. "יש כמה התנחלויות .... שלא רק צריך לפנות, אלא צריך לרסס ולהרוג את כולם. מבחינתי להרוג אותם זה בכלל לא נחשב להרוג בני אדם אלא רק חיסול עשבים שוטים". וראש השב"כ לשעבר, אמר בראיון ל"ידיעות אחרונות" כי אל המתנחלים יש להתייחס כך. "בואו נפתור את הבעיה כאילו הם ערבים". העיתונאי ירון לונדון ש"ייעץ" בתוכנית טלויזיה באוגוסט 2007, לקחת פלוגת חיילים שתירה על המתנחלים, ממשיך להגיש את תוכניתו. לא, לא. הוא לא נחקר במשטרה. שלא לדבר על שולמית אלוני ששנאתה לכל דבר דתי הנה פתולוגית, ושידעה בין שאר מבול הבלי פיה לספר כי "החרדים יונקים מאותם יצרים אפלים שינקה הזוועה הנאצית הפשיסטית". ו"הפרופסור" משה צימרמן שידע לקבוע "ללא היסוס" על מגזר שלם "שהוא העתק של הנאצים".

והשתוללותו של העיתונאי גבי גזית הן על המתנחלים והן על החרדים? "עלובים ובהמיים" כך הוא על החרדים, "אותם יש לכלוא בשכונותיהם [רעיון הגטו] ולנתק אותם מצינור החמצן של הקדמה". היועץ המשפט לממשלה קבע כי אין מקום  לפתוח בחקירה פלילית כנגד העיתונאי.

הסופרת הבריטית היהודיה מליני פיליפס הינה מדענית שנויה במחלוקת באנגליה. לקראת צאת ספרה "העולם התהפך, מלחמת העולם על אלוהים, אמת וכוח", רואיינה  הסופרת בעיתון  הבריטי Spectator. שם אמרה בין השאר כי הקיצוניות וחוסר הסובלנות שמפגינים בעלי חשיבה מודרנית 'הגיוניים', אינה שונה מחוסר הסובלנות הדתית של פעם. היא צודקת. ויעידו  בעלי חשיבה פרימיטיבית כמו פרופסור צימרמן, שולמית אלוני וגבי גזית שהשנאה מעבירה אותם על דעתם.

אבל כשרואה אחד מן החבורה את נאמניו, האמונים לשמור על האזרח מטעם השלטון כנגד אימת השלטון עוצרים מנהיג דתי בשל מאמר פתיחה לספר – קשה ככל שיהיה – בעוד עיתונאים ואנשי חשיבה שמשום מה, אולי במקרה, משתייכים כולם למחנה פוליטי אח, ואמרותיהם קשות עשרות מונים יותר מאשר מאמר הפתיחה בספר, אף אינם נשאלים, מדיר הדבר שינה מעיני. זו שגיאה קשה וחמורה. יש שיגידו שקיימת קבוצה המנצלת את החוק ואת שליחיו כנגד המחנה האחר, וקשה מאוד לקרא את "המאזן" שרק את חלקו שטחנו בפניכם  ולא להרהר בנוגות על קביעה זו.

הרב ליאור כמנהיג דתי חב באחריות יתר מאשר האזרח מן השורה. דוגמת נוהגו יש בה על מנת לערער יסודות.  זה נכון.  אבל, מי ששלח את המשטרה לעצרו, אבל לא לעצור את שולמית אלוני, ירון לונדון או גבי גזית, מסוכן עשרות מונים יותר. הוא ממש מאיים על שלומו של עם, על יציבותה של המדינה.

זלי יפה



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה