יום חמישי, 17 בנובמבר 2016

שקר נשאר שקר - נובמבר 2016

שקר נשאר שקר

אולי נתחיל מהגברת גלאון. בישיבת האזכרה לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין ז״ל, ידעה חברת הכנסת המלומדת לקבוע כי מי שבעצם נהנה מהרצחו של יצחק רבין היה לא אחר מאשר בנימין נתניהו. 

לא, לא, אין מדובר בהסתה חלילה, רק הצבעה על מניע. מדוע היה כדאי למר נתניהו שמר רבין יירצח? כי בבחירות שבאו אחר כך, ניצח והפך ראש ממשלה. אז כמובן שחברת הכנסת המאוד לא חכמה הלזו מסלפת את ההיסטוריה. למר רבין היה אויב פוליטי הרבה יותר מושבע מאשר מר נתניהו. ה״חתרן הבלתי נלאה״ ואשר תמיד החליף את ״אחי הבכור״, מר רבין, כשזה חדל להיות ראש ממשלה. שהלא, מהידועות שאינן צריכות ראיה היא העובדה שמר שמעון פרס ז״ל מעולם לא ניצח בהליך דמוקרטי כל שהוא. הוא החליף את מר רבין כראש ממשלה כאשר נדרש הוא לפרוש בשל פרשיית הדולרים של אשתו לאה ז״ל, והיה זה מר פרס ז״ל שהתיישב על כס ראש הממשלה כשנרצח מר רבין. אם הגברת גלאון מעלה טענה כה מטורפת ומסיתה, כה צרת אופקים וכה מסולפת והזויה, אז בואו נזכיר לה לגברת גלאון. לא, לא היה זה מר נתניהו ש״זכה״ מהרצחו של מר רבין. מה לעשות? היה זה מר פרס. ומדוע לא בא זכרו בדברי ההבל של כבוד חברת הכנסת? נו, טוב. חביב השמאל, לא?

ומנהיגה של האופוזיציה אינו מבין שהוא אינו הוא. נאומו הן בכיכר והן במליאה לא היו כי אם הטפה לשנאה ודברים שאינם אמת. מי שעמד במרכז ההפגנה בכיכר ציון עם תמונתו של רבין במדי אס אס היה ״שמפניה״. כן, שתול של השב״כ, אם מישהו אינו זוכר, אשר פרקליטת המדינה חשבה שאותו אין להעמיד לדין בהתייחס לרצח רבין כי ״אין עניין לציבור״ (בהבדל מנערה בת 19 - מרגלית הר שפי - שנדרשה לישב במאסר על פי סעיף מפוקפק בחוק העונשים כפי שאף השופט חשין ז״ל ציין). לא, מר הרצוג שכח לצטט את מר נתניהו באותה מערכת בחירות בה חזר וטען שאסור לקרוא לרבין בוגד, והוא מעולם לא היה כזה. 


זהבה גלאון

אוי שכחנו. חברתו למירוץ לבחירות האחרונות וחברתו לאופוזיציה של מר הרצוג הינה חברת הכנסת ציפי ליבני. כן. בתקופה ההיא היא הייתה חברת ליכוד נימרצת. אבל למה לקלקל את ההלקאה עם עובדות? 

מר הרצוג צריך אולי להראות לחבריו שהוא יותר אופוזיציונרי מהם, אבל הוא לא יודע לעשות זאת. הוא חושב שעליו להראות מלקה יותר מאותה אישה חסרת חוט שידרה, המוכיחה חזור הוכיח כי כל יכולתה היא ב״מה יפית״, ציפי ליבני, ואז הוא נגרר אחר קיצוניותה. וכשמנהיג אינו מנהיג אלה נגרר, המפלגה נראית כמו שהיא נראית. ימשיך מר הרצוג בדרך הזרה לו, ובכנסת הבאה ישאלו אם המחנה הציוני יעבור את אחוז החסימה. 

אני יודע שיש לו למר הרצוג צדדים מאוד ממלכתיים. כשרונות על (חסדיו כשר הרווחה היו חסרי תקדים). חבל שהוא יודע כל כך טוב להצניע אותם. ויליאמס שייקספיר כתב ״לעצמך היה כנה, השאר יבוא כדבר מובן מאליו כפי שהיום בא אחר הלילה״. הקדים אותו במאות שנים הרמב״ם, כשכתב ״עשה אמת מפני שהיא אמת, וסוף הטובה לבוא״. 

כשהרצוג יהיה הרצוג, המפלגה תתאושש. כשהרצוג יהיה ליבני היא תלחם על חייה. 

אז הפכתם את האזכרות לרצח רבין למופע מביש. לא. ״השמאל״ אינו מבקש את כבודו של רבין, הם מבקשים להלקות את חצי העם. והעם ישפוט אותם בבחירות. על דמגוגיה זולה, על אמינות קלוקלת. ועל חילול כבודו של רבין תשפוט ההיסטוריה. 



זלי יפה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה