יום חמישי, 25 בפברואר 2016

ירושלים ערבים סביב לה - 03 בינואר 2006

ירושלים ערבים סביב לה

לא פעם ביקשנו להרהר אחר האתגר הדמוגרפי אשר בעייתיותו הולכת ומתעצמת. מדינת ישראל, ככלל, וירושלים, בפרט, עומדות בפני האתגר הזה, ואולם לעת הזאת לא שמענו על מדיניות עליה החליטה הממשלה.

אך בעוד אשר שאלת הערבים הישראלים הינה מורכבת, בעייתה של ירושלים חריפה יותר. תושביה הערביים של ירושלים היו ירדניים וקבלתם את ה"תעודת הכחולות" לא תמיד הייתה מרצון. ויש ליתן את הדעת על העובדה כי המיעוט הערבי בירושלים גדל, והרוב היהודי מצטמצם.

אין לנו כל עניין בהפיכתם של תושביה הערביים של מזרח ירושלים לאזרחים שויי זכויות במדינת ישראל. אין לנו ספק בנאמנותם בגורם זר ועיון. הפיכתם של אלו לאזרחים שווי זכויות במדינת ישראל הינה הזמנתו של "גיס חמישי" לבוא ולהכריע בשאלות החשובות ביותר בתולדות האומה.


מהומות במזרח ירושלים

נראה כי טוב תעשה מדינת ישראל אם תתיר לתושביה הערביים של מזרח ירושלים להצביע בבחירות לרשות הפלסטינית ולהחזיק בתעודות זהו פלסטיניות. ואולם בעשותם כך, יידרשו תושביה הערביים של העיר לוותר על זכותם האזרחית בישראל, לרבות השתתפות בבחירות המוניציפליות. שאם לא כן, המחלוקות הפוליטיות בין אזרחיה היהודים והריבוי הערבי הטבעי עלולים להעמיד את ירושלים בפני איום של ראש עיר הדוגל בישות האויב.

ירושלים כולה הינה שטח בריבונות ישראלית. יישבו תושביה הערביים של מזרח העיר כאורחיה של מדינת ישראל, חיו בה ויעבדו בה, ישלמו למדינת ישראל מיסים, באשר עבודתם ורווחיהם צומחים בישראל, כפי שכל אדם זר אשר מרוויח רווח במדינה כלשהי ישלם מיסים לאותה מדינה, בין אם הוא גר בה ובין אם לאו [בכפוף כמובן לפטורים שונים ןאמנות מס], ויצביעו לישות המדינית לה הם נאמנים.

נשמור על צביונה של ירושלים כעיר שאינה מאוימת. נשמור על ירושלים יהודית, נשמור על ירושלים כבירת מדינת ישראל. שאם לא כן, והיה ונבקש לאכוף אזרחות ישראלית על תושביה הערביים שלמזרח העיר, עלול יום אחד ערבי פלשטיני לשמש ראש העיר.


זלי יפה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה