יום רביעי, 24 בפברואר 2016

אני גזען - 10 במאי 2006

אני גזען

איני חושד בחבר הכנסת אחמד טיבי שהינו מעריצו הגדול של בנימין זאב הרצל. איני בטוח שבמדינה מערבית אחרת היה אחמד טיבי יושב בפרלמט. אולי שכחנו, אבל טרם שהיה חבר כנסת היה הרופא הנכבד יועצו הקרוב של הראיס יאסר ערפאת בהיות זה האוייב מספר אחד של מדינת ישראל. כיצד מתיישבת נאמנותו לראיס מחד ולשבועת האמונים שנשבע למדינת ישראל מאידך, זו היא חידה שרק "יושרו האינטלקטואלי" של אחמד טיבי יכול למצא לה פתרונים.

אם ייבחנו נאומיו של חבר הכנסת טיבי, יימצא כי לעולם, בכל עימות, היו הפלסטינאים צודקים, וחיילי צ.ה.ל מאצים, מדינת ישראל שופעת פשעי מלחמה, כיאה וכנאה ליועצו הקרוב של האוייב.

ובפעם המי יודע כמה, חרד ד"ר טיבי לגזענות שפשתה בנו כאשר מבקשים רבים מאזרחי ישראל לעודד הגירתם של ערבים מהמדינה.

לא, ד"ר טיבי לא יביט בראי, אבל אנחנו נעזור לו. לא היה לה לעידוד מדיניות ההגירה שופר טוב יותר מאחמד טיבי עצמו. הוא לעולם לא שירת את טובתם של ערביי ישראל. הוא הקריב את טובתם על מזבח יוקרתו הפוליטית וקרבתו למוקטעה. חבריו, במקום לדאוג לכבישי הגליל ולביוב אצל כפרים ערביים, דאגו להיראות בחברתם של חברי חמאס.

לפני שנים – עוד טרם פרסם חבר הכנסת ליברמן [כתוארו אז] את ספרו האמת שלי, פרסמתי במעונכם כי יש להעתיק את גבולה של מדינת ישראל מערבית לאום אל פאחם. זאת בין השאר, כאשר ראיתי במו עיני עשרות דגלי אש"פ בחוצות העיר ואף לא דגל ישראלי אחד.


אחמד טיבי

חברי הכנסת הערביים הרעיפו שנאת המדינה בכל הזדמנות. הם מהווים שופר לכל הרוע והשנאה במדינת ישראל. שהלא לא כל ערבי משמיע את קולו, ואני יודע ומזכיר אזרחים ערביים שנאמנותם למדינה רואיה להערכה ולתודה. איני מתבייש בחברי הערבים, הן נוצרים והן מוסלמים. יחסו של הציבור בישראל לאוכלוסיה הערבית מקורו בשנאה שמקרינים "מנהיגיו" כלפי המדינה וכלפי אזרחיה, כלפי כל המקודש לה, בהשוותם את חיילי צ.ה.ל לנאצים, בהזדהותם עם אלה ההורגים בילידנו ונשינו ללא רחם. אלה המנהיגים. וכפי שאירן הולכת לשלם מחיר כבד בשל התנהגותו של מנהיגה, כפי שעירק סבלה בשל היותו של סאדאם חוסיין נשיאה, כפי שהפלסטינאים סובלים לעת הזאת כי בחרו בקבוצת טרור לשלוט בם, כך סובלים אזרחיה הערבים של מדינת ישראל בשל המעילה שמעלו שליחיהם בשולחיהם.

ההכללה הינה תופעה מסוכנת, ומי הטוען שכל ערביי ישראל הינן אוייביה של המדינה אינו אומר אמת ומטיל על יושרו האינטלקטואלי צל כבד. דע עקא שבכל שנות ההיסטוריה מעמדו של עם, היחס של אחרים לאותו עם, נקבע על פי אמות המידה של מנהיגיו לא כל הטורכים טבחו בארמנים בתקופת מלחמת העולם הראשונה, ואולם אות הקיין הינה על מצחו של כל טורקי בשל מעללי מנהיגי צבאו דאז. לא כל הגרמנים היו חברים במפלגה הנאצית, ואולם תושבי הכפרים הסמוכים למחנות הריכוז נדרשו כולם – לאחר השחרור לפנות את הגופות ולקברם, ואיש לא טרח לברור בין תושבי אותם כפרים מבין אלו שהיו פעילים בזמן המלחמה ובין אלה שעשו לביתם. כל גרמני היה אמון לשלם מחיר. לא כל תושבי צפון קוריאה הינם איום. אבל תושבי אותה מדינה אומללה נשואים על גבם את טירוף מנהיגותו של קים ז'ונג איל. לא כל אזרחי אירן הינם אוייבי במערב, אבל אירן כולה תסבול בשל מנהיגותו של מחמוד אחמדינג'אד. ערביי ישראל בוסלים ויסבלו בשל מנהיגותו של אחמד טיבי וחבריו. המסר שטיבי אינו מבין ובודאי אין הוא רוצה להבין הוא, שששים ושניים אחוזים מאזרחי ישראל רוצים שטיבי יעבור לרמאללה, לשם הוא שייך, שם הוא החל את פעלותו הפוליטית, הוא מייצג וייצג את האינטרסים של השלטון שם, והיה זה אך טבעי שחברין יצאו לפגוש בנציגי חיזבאללה, ובחמאס. הם פשוט שייכים לשם.

אז העובדה שד"ר טיבי אומר שאני גזען, אינה הופכת אותי לכזה, זה הופך אותו לשקרן, והפעם לא רק כלפי שולחיו אלא גם כלפי.

זלי יפה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה