יום שני, 15 בפברואר 2016

רבותי ההיסטוריה חוזרת - 10 בפברואר 2002


"רבותי ההיסטוריה חוזרת".


בבואנו לנתח תופעה פוליטית, עלינו לשאול את עצמנו "מי ומי ההולכים" מי הם העומדים מאחרי ההולכים, ומה הייתה תוצאתם של תופעות פוליטיות דומות בהיסטוריה.

בשבתו בציריך הגדיר לעצמו ולדימיר איליש לנין את מטרת המהפכה. לא מדובר בהשלטת הקומוניזם ברוסיה,  אלא במאמץ למוטט את המערכת החברתית הקיימת בעולם כולו והשלטת הדיקטטורה של הפרולטריון בכל מקום  ובכל מדינה. ואכן בספרו החדש של בריאן קרוזר "עלייתה ונפילתה של ברית המועצות" מתאר הוא בפרוטרוט כיצד ביקש יורשו של לנין, יוסף סטאלין ליישם דוקטרינה זו הלכה למעשה. שגגתו של אותו רודן הייתה בבקשו להיות מנהיגה הכל יכול של המהפכה הכלל עולמית, ורצונו זו הרחיק מעליו את מנהיגה הקומוניסטי של סין, מאו צ'ה טונג, ואת מנהיגה של יגוסלביה המאשרל יוסף טיטו.


ולדימיר לנין

העולם לא הבין את הסכנה אותה ייצג סטאלין. שהלא לאחר ועידת קרמיה, כתב צ'רצ'ל על אותו רודן "אני מרגיש שמילתו הינה הינו יציבותו".

ההיסטוריון הבריטי הלורד אלן בולוק השווה בביוגרפיה מקבילה בין סטאלין והיטלר. כסטאלין כך היטלר, ביקש הוא לשנות את סדר העולם ולמוטט את המערכת החברתית והמדינית שהייתה קיימת באירופה.

אף תחילת דרכו של אותו דיקטטור צלחה בשל אי יכולתו של העולם החופשי להבין את מניעיו. נוויל צ'מברלין ושר החוץ הצרפתי דאלדייר הפכו למונחי יסוד ב"הבלה של הבנה פוליטית" שהמיטה אסון על העולם כולו.

שני הדיקטטורים פעלו תחת אצטלה של אידיאולוגיה ואשר אליה בקשו לקרוץ להמונים.

יש חדש תחת השמש? לא ולא. אותה הגברת בשינוי אדרת.

כתבו של הניו יורק טיימס, תומס פרידמן התריע לאחרונה על הדיקטטורה הדתית בהתייחסו לאיסלאם.

איראן עומדת בראש הדיקטטורה הלזו, חפצה היא בכל מחיר לכבוש את ראשות האיסלאם. ואיזו דרך טובה יותר מאשר לערער את יסודותיה של מדינת ישראל? אמאל סאאד גוראייב, פרופסור באוניברסיטה האמריקאית בבירות, פרסם לארונה ספר ביוגראפי  על החיזבאללה,  שהינה ידה הארוכה של איראן. תוכניתו של החיזבאללה כפי שפורסמה ב1992 יונקת לא רק "מהקוראן אלא מהתיאוריה המרכסיסטית". על פי זו התיאוריה, כפי חידושה על ידי החיזבאללה,  העולם מחולק לטובים ורעים, והטובים הנמוקים תחת ידם של הלוחצים ינצחו, בעולם כולו. כפי שלנין וסטאלין בעקבותיו בקשו לאחד את הפרולטריון בעולם כולו, העיד מוחמד מונשין מהחיזבאללה כי מטרתו "לאחד את האנושות".

תנועות אסלאמיות קיצוניות קיימות בכל מדינה מוסלמית. בפיליפינים, קבוצות שונות באלגי'ר המבטיחות הרג והרס לכל דבר זז, האחים המוסלמים במצרים, הטאליבן באפגניסטן, החיזבאללה בלבנון, החמאס והרשות הפלסטינאית  ואשר שולחת את השאהידים לגן העדן על פי תיאוריה דתית מטורפת, יצירת דמיונם של ההיאטולות באירן, כל אלה תחת שרביטה של המהפכה השיעית באיראן. אשר על כן קובע הסופר סולמאן ראשדי במאמר שפירסם לאחרונה, כי "כן מדובר על האיסלאם". אותם המבקשים הגמוניה על מאות מליוני המאמינים ועושים זאת היום כפי שעשו קודמיהם היטלר וסטאלין, באלימות, בהרס כל דבר נוגד.

ד"ר יוסף ביילין כתב לאחרונה מכתב ארוך ובהחלט מייגע לראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. כדרכו כבת יענה, חייבים לדבר אם ערפאת. ערפאת קשור לאירנים. ההחמס והחיזבאללה עושים יד אחת. ואם היסטוריה חוזרת על עצמה משתמשת איראן בעראפאת, בחיזבאללה, ובחמס, כ"שהידים" של המהפכה האיסלאמית, שהיא וארייציה חדשה של המהפכה הקומוניסטית, והתפשטות הנאציזם.

אהוד ברק אמר לאחרונה בראיון טלויזיוני כי יש לתקוף את אירן. מי שלמד את ההיסטוריה, ומי שאינו רוצה לחזור עליה מבין שהוא צודק. מי שמבקש לדבר עם עראפאת היום הוא מי שביקש לפייס את העולם אתמול והביא למלחמת העולם השניה, או מי שעזר ללנין לשוב לסנקט פטרסבורג וגרם למהפכה שהטילה אף על אותו גורם [גרמניה]  פיצול שנמשך עשרות שנים.



זלי יפה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה