יום רביעי, 10 בפברואר 2016

ערפאת הוא הפרטנר - 12 ביוני 2001.

לכבוד,
מכתבים למערכת,
"הארץ"

אודה לכם באם השורות הבאות ימצאו מקומם במעונכם.

ערפאת הוא הפרטנר

תשובה למכתבו של  נאיף אלרג'וב מחברון 


כיוון שאני מאמין לו למר אלרג'וב ולאשר כתב בהארץ היום (12 יוני, 2001), כמדומני שמן הראוי להעמיד את הכותב הנכבד על טעותו.

הסבל שנגרם לעם הפלשטינאי הינו רב,  אבל אל להם לאזרחי הרשות לבוא בטענות כי אם אל עצמם.  הרשות הודיעה חזור והודיעה כי אין בכוונתה לנצור את האש. שרון הודיע על הכרזת אש חד צדדית שאחריתה, הרצח בדולפינריום. אם אשר על הרשות מבקשת להמשיך באש, על אזרחי הרשות לדעת כי סבלם רק יגבר. שהרי בסופו של יום תאלץ ישראל להכתיב את המהלכים הצבאיים וכל קדמת הרשות עלולה להתמוטט. ואל יחשבו שם ברמאללה כי העם הערבי יתמוך בהם. מנהיגי ערב אינם אוהבים את ערפאת, הם מפחדים ממנו, ובליבם ישמחו על כל מכה שיקבל מדי ישראל.

איני מבין את האבחנה האומללה בין אשר נאמר בטלוויזיה הישראלית ובין אשר נעשה אצל רשות השידור הפלסטינאית. האם ראה הכותב הנכבד קייטנות של ילדים עם רובים שורפים דגל פלשטינאי וצועקים "אטבח על ערבי"? זה קורא מדי יום בטלוויזיה הפלסטינאית, במסגרת החינוך הפורמאלי המוענק לילדים בני ארבע. האם אחד הילדים היהודים שנהרגו הופיע על מרקעי הטלוויזיה וקרא לילדים אחרים ללכת בעקבותיו ולהיות "שיהדים"? זה קורה ברשות הפלסטינית. האם באיזה בית כנסת משמיע רב קריאה להשמיד את הערבים? זה קורא במסגד בעזה.

יש בקורת נוקבת כאן אצל כלי התקשורת על הרשות. אבל אצלנו, אף קולה של הרשות עצמה תשמע כאן, לרבות שליחיה בחלקם, הנרצעים היושבים כאן בכנסת.

העם הפלסטי  הינו עם מיוחד.  קוראים לו "היהודים של העולם הערבי".  אתם אמורים להתבייש  במנהיג כמו עראפת.  עם משכיל ששלטונו רקוב.  מיליונים  יושבים במחנות פליטים אך עראפת לבד שווה כמה מליארדים של דולרים.   האם הדבר מקובל עליך מר אלארג'וב?

לאחר מלחמת המפרץ אמר שר החוץ של ארצות הברית דאז ג'יימס ביקרכי לעולם לא ישוב מעמדו של ערפאת להיות כפי שהיה. העובדה שהוא מנהיג לאחר תמיכתו בסאדאם חוסיין, אינה גרועה מהכישלון שבא לידי ביטוי בעובדה שסאדאם עצמו עודו בשלטון.

ואתה מר אלארג'וב, אם פלסטיניי גאה אתה, אתה ראוי למנהיג פחות מושחת, שלא משקיע את כספך בעצמו ובחבר מרעיו, בחוות ענק באפריקה, בחשבונות בנק חסויים על שמו, והשולח את ילדיך שלך להתעמת עם חיילי צ.ה.ל. ולמות על מנת שהוא יוכל לשוט בעולם במטוס פרטי.

יאסר ערפאת

שלא כפי הבנתך, עראפאת אינו הפרטנר היחידי.  היה זה בנימין דה יזראלי שאמר "אין אדם ללא תחליף". אני לא אוהב את עראפת. אתה כפלסטינאי גאה צריך להתבייש שהוא מנהיגך. אתה ושכמותך ראויים לאדם ישר יותר,  אמין יותר, חכם יותר, ושאינו מוכן להקריב את חיי ילדך על מזבח תהילתו האישית. שאינו הופך אותך לחיה פרימיטיבית היונקת את חשיבתה מטלויזיה הראויה לחשוכה שבמדינות. 

לא אנחנו צריכים להחליף את עראפאת. אתה צריך. אלא שאתה מפחד. נכון?

זלי יפה, עו"ד
ירושלים 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה