יום שני, 15 בפברואר 2016

המפד"ל - 23 בדצמבר 2001

לכבוד,
העורך הראשי
"הצופה"

נכבדי,

אודה לכם באם השורות הברות ימצאו מקום במעונכם.


משפט אנגלי מפורסם מעיד כי "הגאות והזמן אינם מחכים לאיש". שעון החול הפוליטי הנע בין מערכת בחירות אחת לרעותה אף הוא אינו שוקד על שמריו. וכמובן נשאלת השאלה כיצד מכינות עצמן המפלגות השונות למערכת הבאה? בין אם זו תהא בזמנה ובין אם "אחישנה".

מבחנה של הכנה אינו נמדד אצל אשר קורה בחדרי חדרים, אלא במהלכים אותן יוזמת המפלגה כלפי "הוד מעלתו האזרח". ואם יימצא כי האזרח אינו רואה ואינו שומע את אשר על המפלגה, לא יועילו כל המהלכים הנעשים בהסתר.

המפלגה הדתית לאומית נמצאת במשבר קשה. ייתכן והמשבר חמור מזה המוערך על ידי קברניטי המפלגה. ישנו בחבורה אחד המחזיק בתפקיד ממלכתי ועושה תפקיד בממלכתיות, יושב ראש וועדת החינוך של הכנסת, מר זבולון אור לב. אכן כי כן, מפלגה היושבת באופוזיציה אינה זוכה לתפקידים ממלכתיים רבים מדי.

הבה ונבחן כיצד הרגיש האדם ברחוב את המפד"ל מאז הבחירות?

ישנה מערכת חינוך שאמורה להיות סמלה של מפלגה. מערכת החינוך הממלכתי דתי. טול למשל את רשת "מרחביה". מתי חשו לאחרונה ההורים השולחים את ילדם לרשת מרחביה את עזרתה של מפלגה? אין צורך לנבור בכתובים. המפלגה אינה עוזרת, וההורים נאלצים להיעזר בשליחיהם של מפלגות אחרות.

האם מאן דהו שאל את עצמו כמה הורים לבנות השרות הלאומי מצביעים מפד"ל?

כמה וכמה פעמים הציע כותב שורות אלו להחיות מחדש את איחוד בתי הכנסת בישראל,  גוף ממלכתי העומד כאבן שאין לה הופכין. בית הכנסת הינו שופרה הטבעי של היהדות הדתית הציונית. אבל בבתי הכנסת נמצא דפי פרשת שבוע מ"אל המעיין" אגודת ישראל ואפילו ליכוד. המפד"ל? אין.




בואו נזכור. המפד"ל הינה מפלגה שלה יכולות אדירות. יש לה תנועת נער [היה לה בנק, וחבל], יש לה חברת בניה,  יש לה סניפים בכל העולם, אך הכל נבל. אין מניעה מלהחיות את תנועת המזרחי בכל העולם, אין מניעה לנער את תנועת המזרחי גם בישראל. מדוע ששליחי המפד"ל בכל מקום לא ינהגו כפי שנוהגים שליחי אגודת ישראל, או ש"ס. היה אדם שפנה לרב חיים מילר או הרב ויינברגר [בעירית ירושלים] ללא כל קשר לשייכות מפלגתית ולא נענה? ומה עם פניה לאיש המפד"ל, חי נפשי איני יודע ולו את שמו של נציג כל שהוא למעט מר שקדי [שזוכה להערכה  רבה  בתפקידו העירוני, אך אנו חברי המלגה לא שומעים ממנו].

על מנהיגות המפד"ל להבין. הצלחה בבחירות אינה דבר מובן מאליו. לאחר מפלת דו"ח פריש  תוצאת הבחירות האחרונות יהיו רבים שיחשבו פעמיים האם ראויה המפלגה לאמונו של הבוחר. אסור לכם מנהיגי התנועה לישב שאננים.

פעלו בנושאים המיוחדים למפד"ל. חינוך, דת ומדינה. אחדו את השורות [מימד]. עמדו בקשר עם הבוחר. מעולם לא צלחו מפלגות מפורדות ייתר על מפלגה אחת מאוחדת. ואת האיחוד יש ליישם היום ולא יום לאחר הבחירות.

תנו ל"מצביע האפשרי" את ההרגשה כי יש רוח אחרת. כי המפד"ל אינה מלגה של בחירות, אלא תנועה של כל השנה. המפלגה אינה זקוקה למשרדי ממשלה על מנת להצליח, יש לה מבחרם של גופים וגופים בפוטנציה שיהיו לה לעזר, בארץ ובעולם. עורו מתרדמתכם.


זלי יפה,

ירושלים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה