יום חמישי, 25 בפברואר 2016

הדמיון והמציאות - 2006

הדמיון והמציאות

היה זה הסופר הצרפתי ז'ול וארן שתיאר בשנת 1873 בספרו De La Terre De La Lune מסע מהארץ אל החלל. ניל ארמסטרונג, אדווין אלדרין ומייקל קולינס בהטיסם את אפולו 11 לירח ביולי 1969, הוכיחו שההוזה היה חוזה.

לפני כשלושים שנה כתבו שני ההיסטוריונים לארי קולינס [האמריקאי] ודומינק לאפייר [הצרפתי] [שכתבו בין השאר את הספר ירושלים, ירושלים] את הספר הדמיוני היחיד אותו חיברו יחדיו. הספר הפרש החמישיThe Fifth Horseman מתאר כיצד הצליחו טרוריסטים מטעם לוב להחדיר פצצת אטום לניו יורק. לאחר החדרת הפצצה, הגישה לוב אולטימאטום לוושינגטון כי והיה וישראל לא תפנה את "השטחים הכבושים" ניו יורק תעלם מעל האדמה. הספר מתאר את תהליכי קבלת ההחלטות בבירות השונות. ההוזים הללו הפכו אמש כמעט לחוזים עת למדנו על הנסיון להחדיר "פצצה מלוכלכת" לוושינגטון.



"הפרש החמישי"


לדאבון הלב רבים חושבים כי העימות הישראלי – ערבי הוא מקור הסכנה, ומקורו של הטרור החדש המתרגש ובא על העולם. זו כמובן "הנחה" מאוד נוחה, אבל היא לא תוביל לשום מקום. הצאר הרוסי נהג נהג להאשים את היהודים בתחלואי הכלכלה של רוסיה. האנטישמיות שפרחה ברוסיה לא הצילה את הכללה. אף בזמנים מודרניים יותר, כאשר כבו האורות בדמשקר ארבע שעות ביום, כאשר כל סטודנט סורי שלמד בחו"ל קיבל 25 דולרים לחודש והכלכלה חישבה להישבר, הצליח הנשיא חפז אל אסאד לשמור על יוקרתו באשר הפנה את תשומת הלב של אזרחי ארצו מבעיות פנים ליהודי ממערב. הפלסטינאים רעבים וגרים בתנאי השפלה בעוד אשר מנהיגיהם חיים בתנאי מותרות מדהימים. עד לאחרונה לא נתקל המנהיג המליונר בביקורת באשר עיני "שולחיו" היו נשואות למלחמה עם הישראלי.

דע עקא, שאל קעידא כמו גם החיזבאללה רואים במערב "שטן" לא בעטיה של ישראל אלא באשר דרך החיים והחשיבה המערבית סותרים לחלוטין ואינם יכולים לדור בעולם אחד עם החשיבה הפונדמליסטית השיעית. החשיבה השיעית מבקשת לראות שליטה אסלאמית מוחלטת בכל מקום שרק ניתן, כפי שאושר על ידי מוחמד מושין שצוטט בספרו החיזבוללה, פילטיטקה ודת, של הפרופסור אמאל סעאד גורהאייר מהאוניברסיטה האמריקאית בבירות.

והמערב ישלם מחיר כבד מפני שצרפת תמכה בתוכנית האטום של עירק [ואשר במקרה של הפיכה עלולה להפוך למדינה שיעית]. והמערב ישלם מחיר כבד מפני שהוא אינו מבין שמאורעות ה11 בספטמבר הינם בדרכם לאירופה. מערב ישלם מחיר כבד מפני שמנהיגי אירופה חושבים כי יכולים הם "לרכוש" בטחון בתמורה לתמיכה פוליטית, מדינית וכלכלית, במנהיגים הרואים במדינתם כאחוזה פרטית [סעודיה, מדינות המפרץ, סוריה]. המערב ישלם מחיר כבד מפני שאין הוא מבין שמדינת ישראל הינה המדינה היחידה שבאמת נלחמת בטרור וכפי שכתב תומס פרידמן בניו יורק טיימס, אם לא יתנו לישראל לנצח יבוא הטרור במתכונתו החדשה לפריז ולונזון, לבון ולבריסל.

אם המערב לא יתעורר הוא יאחר. פיוס לא הצליח בעבר, הוא לא יצליח בעתיד.

פעם סיפרם של קולינס ולאפייר הייתה הזיה. אם העולם לא יתעורר הספר יהפוך לחזון. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה